Excalibur – to nej z čísla 3

Excalibur číslo 3, jestliže v čísle 2 toho bylo málo, tady je toho ještě méně. Číslo je plné srovnání 8-bit a 16-bit her. Pokud přímo hra z 8-bitu není pod stejným názvem jako na 16-bit, je ve srovnání nějaká podobná hra. Nevím, jaká tehdy byla situace, ale věřím, že v té době vycházelo dost her k recenzím, jak u 8-bitů, tak u 16-bitů. Za mě je to jen plýtváním stránek. Co myslíte vy??

Z těch všech her, co se tu srovnávají, bych poukázal na Harley Davidson. Je to takový simulátor, zkuste hádat čeho…. Já to řídil myší a moc se mi to líbilo, dobře zvládnuté je i řazení rychlostí a super je ta plynulost grafiky, co vytváří iluzi bezstarostné jízdy. Když se k tomu přidá třepotání bundy, je iluze ještě větší. Trochu problém byl s bržděním a najetím ke kraji. Když jsem jel trochu rychleji a vynořila se pěkná holka, co má problém s autem a ráda by se se mnou svezla do města, vetšinou jsem to neubrzdil. Když už jsem to ubrzdil, nebyl jsem schopný se dostat k té holce, aby mohla naskočit, ale asi to chce víc hrát. Dobrá je i policie, když jsem překročil rychlost a policejní hlídka jela kolem, hned mě zastavili a už sem solil prachy.

 

 

Chvíli jsem přemýšlel, kterou hru dát jako vítěze čísla a dal jsem hru Wings. Důvod je jednoduchý, koukám na to z dnešního pohledu. Hrát tuhle hru je zábava i dnes a velká. Já letecké simulátory rád nemám,  je to hlavně tím, že jsou moc složité na ovládání, spousta kláves na zapamatování. Tohle je ale o letounech, co měly pár pák, nějaký kulomet, skelet ze dřeva a ten byl obalen látkou. Díky tomu, že ovládání není složité, nemusíte přemýšlet, co zmáčknout. Samotný let je jednoduchý, co je ve hře ale docela těžké, je zaměřování cíle. Něco zaměřit a sestřelit, i když je cíl pověšený na balónu, je docela umění. Navíc hra má i mise, kde je potřeba zlikvidovat pozemní cíle, buď kulometem a nebo bombami, ty se vyhazovaly ručně. Jakmile dostanete takovou misi, hra už není ve 3D, ale stává se z ní 2D plošinovka. Celé je to dobře provedené. Škoda je, že hra je jen na Amigu 500 a výš.

 

Powermonger  je jedna z prvních 3D real time strategy (RTS) a dost komplexní. Byla vydána v roce 1990 a přesto ve světě na 2 roky nezpůsobila nic v tomto žánru. Ovládání hry je trochu složitější. Pěkné je, že hra je plně 3D a střídají se tam roční období. Jste v roli generála, co má jen malou skupinu vojáků, ale území je rozlehlé a plné vesniček a měst. Takže se vydáte do vesničky, uděláte tam se svým vojskem „bububu!!!“ a hned máte poddané, co vám slouží. Z vesničanů můžete udělat další vojáky, ale vojáci musí jíst, takže nějaké vesničany necháte, ti budou pracovat a vyrábět jídlo. Většinou vesničky, co kolem sebe neměly les ani žádnou horu, měly pastviny s ovečkami, hlavně tedy produkce jídla. Vesničky s lesem produkovaly zbraně ze dřeva. Vesnice u hory měly železo. No prostě RTS udělaná fakt dobře a logicky. Možná problém byl, že to bylo až moc složité v té době na RTS. Nevím, co myslíte vy??? Každopádně na tuto RTS navázala až v roce 1992 Dune 2, ta spustila ten boom RTS, díky tomu, že hra byla jednoduchá a přímá.

 

Čemu bych se já vyhnul, je hra Full Throttle a to díky obtížnosti, kdy předjet 40 jiných jezdců a nenarazit do nikoho, to snad ani nejde.Full_Throttle_ZX_Spectrum_Inlay 120

 

 

 

Tady jsou všechny dobové recenze na hry, co vyšly v tomto čísle, kde má i video ukázky a srovnání z jiných počítačů.

Číslo 3

Clous

www.clous.cz

Stačí kliknout O mně

Čtěte dál

PředchozíDalší

Komentáře

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *