Firma Commodore je mezi starými počítači pojem a to má své důvody. Tím prvním je, že lidé ho považují za nejhezčí stroj všech dob, k tomu se já objektivně vyjádřím až popíšu dobovou konkurenci. Další chvála padá na operační systém, který není pro hraní her moc podstatný. Tím že jsem zaměřený z 95% na hry, nakonec k tomu mně i staré počítače v minulosti sloužily, tak jsem přesvědčený, že k tomu byly Amigy přímo stvořeny. Že tomu tak opravdu v minulosti bylo, dokazují tři věci: super grafika, ještě lepší zvuk a především příznivá cena. Největší pozornost si zaslouží Commodore Amiga 500, která byla opravdu revolucí v domácích počítačích v roce 1987 a to napříč celým počítačovým spektrem. Pro vášnivé hráče té doby nejlepší volba, na které jsem vydrželi hrát hry od toho roku 1987 až po rok 1993, za předpokladu, že jste ji později dopřáli rozšíření RAM z 512KB na 1MB.
Základním model je tedy Amiga 500, po ní přišla Amiga 500 Plus, kterou rychle nahradila Amiga 600 a výkon zůstával totožný. Na konci roku 1992 vychází Amiga 1200, jenž přinesla aspoň nějakou tu výkonnostní evoluci oproti prvním třem modelům. Tento model jsem také srovnal s PC 286-386 platformou, jako cenovou konkurencí.
Evolucí bych nazval A500+ a A600. A1200 rozhodně díky AGA čipum a plně 32 bit architektuře byla další stupeň a přišla ještě na hraně svý doby. Přijít o rok, dva dýl, byla by asi zastaralá i když kdo ví kam by to dotahlo PC nebýt jejího tlaku.
Co se týče počátků Amigy, doporučuju skvělý počtení tady (snad reklama nevadí):
http://switch2mac.blog.zive.cz/2010/10/prvni-dama-prichazi/#more-259
Tím chceš říct, že Commodore donutilo být PC lepší?? Já si myslel, že PC bylo hlavně modulární, tím se do vývoje mohlo zapojit výrobců kolik chtělo a vymyslet pro PC co chtělo. Taková demokracie, co se zvrhla v totáč 😀
Řek bych že ostatní platformy maji svuj podíl na vývoje u PC. Prostě lidi chtěli na těch kanclplečkách hrát podobný hry jako na Amigách a STčkách. Samotná modularita by k tomu asi nevedla. V kanclu by všem stačil PC speaker a možná nějaká EGA karta.
Já myslím, že to byl přirozený vývoj. Stačí zjistit, kdy vyšlo první VGA (1987) nebo CPU 486 (1989). 1987 zapojení Roland MT-32 do her, už tady je první náznak, že PC potřebuje zvukovku. Pokud ale má být pro PC inspirace Amiga 1000 nebo Atari ST, tak je to možné….
Rozhodně modularita nevede k tomu, aby se počítač někam posunul.
V podstatě, to že lidé chtěli na PC hrát hry jako na Amize nebo jinde, vedlo ke zlepšování.
Je potřeba si uvědomit, že ještě například v době CGA grafiky samotné IBM nemělo touhu prodávat počítače jinam než do firem a kanceláří.