V předchozím testu dostal procesor WinChip na 200MHz s MMX pěkný výprask od Intel Pentium 200MHz také s MMX a tak ho v duelech už neuvidíme. Mezitím se ale v zahřívacím socketu matematicky rozcvičil další křemíkový počtář od společnosti Cyrix (IBM) 6x86MX, který má pracovní frekvenci 166MHz, nese označení jako PR200 a má samozřejmě instrukce MMX. Ono to PR oznamuje, jak jsem si to v minulosti vždy říkal, (P)racovní (R)ychlost konkurence a konkrétně oproti Intelu.
Osobně jsem se v minulosti s tímto procesorem nikdy nesetkal, protože už ve mě budily nedůvěru, jelikož jsem vlastnil procesor předchozí generace Cyrix 6×86 PR133+ a ten jsem nerozchodil ani dnes. S ním jsem se hodně natrápil a vlastně se mi ho nikdy nepodařilo uvést do stálého chodu. Některé hry se s ním sekaly, některé se ani spustit nedaly a tak jsem ho rychle prodal. Tehdy jsem si říkal, že to je nekompatibilitou s mojí deskou anebo s něčím jiným. Že jsem se tehdy nemýlil, jsem si zase oživil.
Mám ve sbírce několik procesorů Cyrix 6x86MX, k tomu 8 desek se soketem 7, co mají slot AGP s chipsety buď od společností VIA anebo ALi. Pokud byste hádali, že aspoň v polovině budou fungovat, tak opravdu ne a jen na třech se mi podařilo nainstalovat operační systém Windows 98. Ovšem když jsem na dalších dvou deskách chtěl rozchodit nějakou grafickou kartu z mých testů, tak se počítač prostě kousl, obrazovka zčernala a někdy tam zůstal i nehybný kurzor myši. Nakonec mi tedy zbyl jediný motherboard na testy tohoto prokletého CPU a jaké má výsledky?
Jak se zdá, počítání mu jde dobře, jak odhaluje test CPU Mark 2.1 zaměřený na výpočty a jen práce s desetinou čárkou mu dělá problém. Bude mít tedy slabší FPU, které očividně zřejmě hry hojně využívaly. Jak jinak si vysvětlit, že výkon s grafickými kartami je potom o tolik nižší? I v 3D Mark 99 má dost nízké skóre a jako herní CPU je tedy daleko horší.
|
|
|
|
Cyrix (IBM) 6x86MX 166MHz – PR200 |
Intel Pentium MMX 200MHz |
3D Mark 99 |
784 |
1465 |
3D marks |
Quake 1 – 320×240 |
30.0 |
46.3 |
FPS |
Quake 1 – 640×480 |
10.7 |
10.3 |
FPS |
Quake 2 – 640×480 |
7.9 |
10.3 |
FPS |
CPU Mark 2.1 |
Test registrů |
140.1 |
113.6 |
Bodů |
Test plovoucí čárky |
39.5 |
47.4 |
Bodů |
Test s celými čísly |
434.7 |
300.1 |
Bodů |
Total Score |
435.3 |
323.4 |
Bodů |
AIDA32 – Rychlost paměti RAM |
Čtení |
306 |
246 |
MB/s |
Zápis |
68 |
84 |
MB/s |
3D Mark 1999 |
779 |
1088 |
3D marks |
3D Mark 2000 |
321 |
453 |
3D marks |
Final reality |
2.65 |
2.37 |
3D performance |
Forsaken |
34.40 |
40.48 |
FPS |
Kingpin |
9.0 |
11.5 |
FPS |
Quake 2 |
14.0 |
14.5 |
FPS |
Unreal |
10.96 |
8.48 |
FPS |
Nvidia RIVA TNT2 Ultra 32MB |
3D Mark 1999 |
777 |
1092 |
3D marks |
3D Mark 2000 |
322 |
450 |
3D marks |
Final reality |
2.78 |
2.54 |
3D performance |
Forsaken |
30.85 |
44.85 |
FPS |
Kingpin |
8.9 |
12.4 |
FPS |
Quake 2 |
13.9 |
17.2 |
FPS |
Unreal |
11.26 |
13.85 |
FPS |
3D Mark 1999 |
792 |
1199 |
3D marks |
3D Mark 2000 |
899 |
1017 |
3D marks |
Final reality |
2.66 |
2.58 |
3D performance |
Forsaken |
35.72 |
39.62 |
FPS |
Kingpin |
14.9 |
14.4 |
FPS |
Quake 2 |
21.2 |
19.6 |
FPS |
Unreal |
11.59 |
13.8 |
FPS |
Nvidia GeForce2 MX200 32MB |
3D Mark 1999 |
783 |
1169 |
3D marks |
3D Mark 2000 |
908 |
966 |
3D marks |
Final reality |
2.18 |
2.07 |
3D performance |
Forsaken |
33.21 |
46.29 |
FPS |
Kingpin |
16.1 |
17 |
FPS |
Quake 2 |
25.9 |
28.4 |
FPS |
Unreal |
10.99 |
14.24 |
FPS |
Nvidia GeForce2 MX400 64MB |
3D Mark 1999 |
787 |
1045 |
3D marks |
3D Mark 2000 |
915 |
710 |
3D marks |
Final reality |
2.19 |
2.08 |
3D performance |
Forsaken |
35.46 |
46.27 |
FPS |
Kingpin |
17.1 |
17.9 |
FPS |
Quake 2 |
28.3 |
28.8 |
FPS |
Unreal |
13.87 |
14.28 |
FPS |
Nvidia GeForce2 Ultra 64MB |
3D Mark 1999 |
790 |
1002 |
3D marks |
3D Mark 2000 |
926 |
715 |
3D marks |
Final reality |
2.14 |
2.07 |
3D performance |
Forsaken |
35.35 |
48.25 |
FPS |
Kingpin |
17.3 |
17.2 |
FPS |
Quake 2 |
28.9 |
28.2 |
FPS |
Unreal |
13.02 |
13.22 |
FPS |
ATI Rage 128 Xpert PRO 32MB |
3D Mark 1999 |
760 |
1158 |
3D marks |
3D Mark 2000 |
325 |
475 |
3D marks |
Final reality |
1.96 |
2.14 |
3D performance |
Forsaken |
32.00 |
34.98 |
FPS |
Kingpin |
9.0 |
9.5 |
FPS |
Quake 2 |
13.9 |
16.6 |
FPS |
Unreal |
15.55 |
16.5 |
FPS |
3D Mark 1999 |
669 |
789 |
3D marks |
3D Mark 2000 |
298 |
401 |
3D marks |
Final reality |
1.82 |
1.90 |
3D performance |
Forsaken |
37.51 |
46.56 |
FPS |
Kingpin |
8.7 |
8.5 |
FPS |
Quake 2 |
15.6 |
16 |
FPS |
Unreal |
13.22 |
11.43 |
FPS |
3D Mark 1999 |
722 |
805 |
3D marks |
3D Mark 2000 |
920 |
785 |
3D marks |
Final reality |
1.83 |
1.89 |
3D performance |
Forsaken |
30.08 |
36.35 |
FPS |
Kingpin |
12.9 |
11.4 |
FPS |
Quake 2 |
19.5 |
17.6 |
FPS |
Unreal |
13.51 |
11.59 |
FPS |
3D Mark 1999 |
727 |
846 |
3D marks |
3D Mark 2000 |
922 |
750 |
3D marks |
Final reality |
1.83 |
1.88 |
3D performance |
Forsaken |
27.53 |
36.22 |
FPS |
Kingpin |
12.8 |
11.4 |
FPS |
Quake 2 |
18.0 |
17.5 |
FPS |
Unreal |
13.79 |
11.37 |
FPS |
3D Mark 1999 |
743 |
1084 |
3D marks |
3D Mark 2000 |
262 |
389 |
3D marks |
Final reality |
1.97 |
2.13 |
3D performance |
Forsaken |
36.73 |
48.59 |
FPS |
Kingpin |
12.1 |
17.9 |
FPS |
Quake 2 |
18.6 |
26.6 |
FPS |
Unreal |
— |
— |
FPS |
3D Mark 1999 |
718 |
1018 |
3D marks |
3D Mark 2000 |
322 |
480 |
3D marks |
Final reality |
2.00 |
2.15 |
3D performance |
Forsaken |
37.02 |
52.87 |
FPS |
Kingpin |
13.5 |
18.3 |
FPS |
Quake 2 |
16.8 |
24.4 |
FPS |
Unreal |
15.67 |
19.66 |
FPS |
3D Mark 1999 |
779 |
1161 |
3D marks |
3D Mark 2000 |
351 |
517 |
3D marks |
Final reality |
1.94 |
2.16 |
3D performance |
Forsaken |
37.46 |
48.55 |
FPS |
Kingpin |
11.3 |
15.4 |
FPS |
Quake 2 |
14.2 |
20 |
FPS |
Unreal |
15.54 |
18.28 |
FPS |
- QUAKE 1 (1996)
- QUAKE 2 (1997)
- Final Reality (1997)
- Forsaken (1998)
- Unreal (1998)
- Kingpin (1999)
- 3D Mark MAX 1999 (1999)
- 3D Mark 2000 (1999)
Zdravím, asi komentuji pozdě ale i tak se zeptám. Vzhledem k tomu co jsem o Cyrixu slyšel, jeho PR rating se prý vztahoval na Dosovské, tedy 16ti bitové aplikace. Bylo by možné udělat dodatečné porovnání v nich?