Gainward Bliss 7800 GS Silent 512MB GS+ používá GPU společnosti nVidia s označením GeForce 7800 a jde tedy o poslední sedmou řadu do AGP. Karta má také plně aktivované jádro a jde dobře taktovat. Já dosáhl výsledků 561MHz na jádře a 750MHz na pamětech. Tyhle hodnoty jsou dlouhodobě zcela stabilní, to díky dobrému účinnému chlazení a i zároveň tichému. Navíc firma Gainward udělala údajně jen omezenou sérii 1500 kusů a to na svět není moc. Cena, za kterou se prodával tento model v polovině roku 2006, byla okolo 12000 Kč, ovšem záleželo na výrobci a edici.
PARAMETRY |
Uvedeno na trh: |
2006 |
Obecný název jádra:
|
GeForce 7800 |
Kódové označení jádra: |
NV71 |
Připojení přes: |
AGP 8x |
Jádro vyrobeno technologii: |
90nm |
Frekvence jádra: |
450MHz |
Pixel Pipeline: |
16 |
TMU Per Pipeline: |
24 |
Vertex Shaders: |
8 |
Pixel Shaders: |
24 |
Pixel Fillrate: |
7200 MPixel/s |
Texel Fillrate: |
10800 MTexel/s |
Podpora DirectX: |
Verze 9c |
Velikost pamětí: |
512MB |
Frekvence pamětí: |
625MHz |
Efektivní taktování pamětí: |
1250MHz |
Typ paměti: |
GDDR3 |
Šířka sběrnice: |
256-bit |
Šířka pásma pamětí: |
40000 MB/s |
VÝKON s AMD Athlon II X4 640 3400MHz |
3D Mark 1999: |
32407 |
3D marks |
3D Mark 2000: |
22296 |
3D marks |
3D Mark 2001: |
28152 |
3D marks |
3D Mark 2003: |
17490 |
3D marks |
Half Life 2 – 1280×1024/32/max |
136 |
FPS |
NFS: Underground 2 – 1280×1024/32/max |
108 |
FPS |
Tomb Raider: TAoD – 1280×1024/32/max |
137 |
FPS |
3DMark 1999 – 1280×1024/32 |
Game 1 – Race: |
376.1 |
FPS |
Game 2 – First Person: |
284.7 |
FPS |
3DMark 2000 – 1280×1024/32 |
Game 1 – Helicopter – High Detail: |
266.4 |
FPS |
Game 2 – Adventure – High Detail |
141.1 |
FPS |
3DMark 2001 – 1280×1024/32
|
Game 1 – Car Chase – High Detail: |
142.2 |
FPS |
Game 2 – Dragothic – High Detail: |
275.0 |
FPS |
Game 3 – Lobby – High Detail: |
163.0 |
FPS |
Game 4 – Nature: |
170.0 |
FPS |
3DMark 2003 – default
|
Wing of Fury: |
441.9 |
FPS |
Battle of Proxycon: |
134.8 |
FPS |
Trolls Lair: |
115.3 |
FPS |
Mother Nature: |
99.4 |
FPS |
Tak je to 7900GS, ktora mala povodne len 20 vertexov. Tak pozeram, ze tie verzie GS+ asi odomkli naplno, cim sa priblizili navlas ku 7900GT. Pekny tah. Uz to bola v podstate len mierne podtaktovana 7950 GT. Sila, bud som na to zabudol, ze boli tie GS+ verzie, alebo co, cize sa dala na AGP vlastne ziskat plnohodnotna 7900GT tymto. Ale aj tak prislo to az v aprili 2007, a to len povodna GS. Tieto verzie GS+ predpokladam, ze prisli az casom, v roku 2007. I tak to muselo potesit majitelov AGP slotu, ktorym sa este nechcelo kupovat PCIexpress dosku.
Skoda, ze som si ju vtedy nevsimol, kedze som bol jeden z nich. Nakoniec som volil x1950 pro, co bola chyba.
A nie, je to predsalen 7800 GS, ale +. Tak potom uz neviem… 24 vertexov? 7800 ? To som este nevidel. Nesedi mi tam ani 90nm, 7800 cela rada bola 110nm. 7900 rada bola 90nm. Jadro ma tiez G71, ktore mali 7900. 7800 mali G70. Takze ide vlastne o maskovanu 7900 GT na AGP, ktoru nazvali 7800GS+, co totalne nedava zmysel. Velmi cudny nazov zvolili, kedze 7900GS+ by vyzeralo lepsie, a mala jadro G71 zo 7900 serie. Aj 90 nm.
Aha uz viem preco. 7900 GS este nebola vonku vtedy a nevedeli ako to maju nazvat, aby zvyraznili, ze je to na AGP. Na AGP bola vtedy jedina 7800GS vonku, tak to nazvali 7800GS+, aby to odlisili, ze je to 90nm a G71 a nie obycajna 7800 GS.
Potom 7900GS oficialne Nvidia uviedla az neskor. Netrufli si to proste nazvat 7900 GS alebo 7900 GT, na vlastnu past, kedze by to bola vlastne podla Nvidie neexistujuca konfiguracia. Keby ju vydali neskor, po aprili 2007, ked bola oficialne uvedena 7900GS, tak ju urcite nazvu 7900GS+.
No v té řadě 7000 byl trochu zmatek, ale přecházelo se na PCIex, takže se snažili, aby bylo AGP vždy pomalejší.