ATI Radeon 7500 LE

ATi Radeon 7500 LE byl osekanou verzí standardního Radeonu 7500, která se vyznačovala sníženými takty jádra i pamětí a hlavně zúžením paměťové sběrnice na 64 bitů. Tento krok výrazně snížil propustnost paměti a měl zásadní dopad na výkon ve 3D hrách. Zatímco plnohodnotný Radeon 7500 soupeři s nVidia GeForce2 Ti, model LE byl svou výbavou připraven soupeřit s velice oblíbenou a dobře prodávanou kartou od nVidia GeForce2 MX 400.

Vznik této karty byl do určité míry reakcí na nepříliš povedený Radeon 7000, který nenabídl dostatečný výkon právě proti nVidia GeForce2 MX 400. ATI tak potřebovala mezeru mezi Radeonem 7000 a 7500 zaplnit a nabídnout levnou, ale stále použitelnou kartu. Hlavním cílem tohoto modelu bylo cenově dostupné řešení pro kancelářské použití a nenáročné hráče, přičemž si zachovala některé výhody Radeonů, jako byl kvalitnější 2D obraz a podpora duálního výstupu.

Ve 3D prostředí však karta kvůli úzké paměťové sběrnici a nízkým taktům rychle narážela na své limity. Propad výkonu byl patrný zejména ve vyšších rozlišeních, kde se omezená propustnost paměti stala hlavním úzkým hrdlem. ATi tímto modelem cílila na nejnižší segment trhu, kde byla hlavním konkurentem GeForce2 MX 400. Oproti ní nabídla lepší multimediální vlastnosti, jelikož byla novější, a ve hrách byla díky tomu i o něco rychlejší, jak ukazují tabulky s měřením.

Ovšem za necelé tři měsíce se Radeony 7000 a 7500 postavily proti nVidia GeForce4 MX 440, proti níž už neměly vůbec žádnou šanci. ATi proto musela vydat svůj nejlepší model, Radeon 8500, a označit ho jako Radeon 8500 LE, jelikož měl mírně snížené takty. Díky tomu se ATi zase dotáhla do středního segmentu a mohla s GeForce4 MX 440 a GeForce4 MX 460 držet krok. To už se ale psal rok 2002.

 

PARAMETRY
Uvedeno na trh: 2001
Obecný název jádra:
Radeon 7500
Kódové označení jádra: RV200
Připojení přes: AGP 4x
Jádro vyrobeno technologii: 150 nm
Frekvence jádra: 260 MHz
Pixel Pipeline: 2
TMU Per Pipeline: 6
Pixel Fillrate: 500 MPixel/s
Texel Fillrate: 1600 MTexel/s
Podpora DirectX: Verze 7
Velikost pamětí: 64 MB
Frekvence pamětí: 180 MHz
Efektivní taktování pamětí: 360 MHz
Typ paměti: DD-RAM
Šířka sběrnice: 64-bit
Šířka pásma pamětí: 2900 MB/s

 

Tabulky s výkonem

Výkon grafických karet byl testován s moderním procesorem Intel Pentium E6700 přetaktovaným na 3,6 GHz. Operační paměť typu DDR1 má kapacitu 512 MB a testy probíhaly na operačním systému Windows XP SP2.

  • Ovladače
  • nVidia 71.89
  • ATi Catalyst 6.04

 

🔪Vzájemná nevraživost🔪



2001



nVidia ATi KYRO
03 / GeForce2 MX200 02 / Radeon 7000  
03 / GeForce2 MX400 11 / Radeon 7500 LE  
10 / GeForce2 Ti 11 / Radeon 7500 03 / Prophet 4500XT 64MB
02 / GeForce3 08 / Radeon 8500  
10 / GeForce3 Ti 200    
10 / GeForce3 Ti 500    

 


Test pochází z roku 1997, je tedy staršího data a hodí se tedy pro starší grafické karty. Jeho rozlišení je pevné 640×480 a 16-bit barev. Podpora je zde DirectX 5 a výš, což zvládají první karty z roku 1996 jako 3DFX karty Voodoo 1 a třeba ATi 3D Rage II. Výrobců ale bylo více, třeba jako S3, Matrox, Intel, nVidia, SiS nebo 3Dlabs. Test má i celkové scóre, ale to nás zde zajímat nebude, jelikož více o výkonu ve 3D vypoví výsledek FPS.

Test: Robots je jednoduchý a nenáročný test. Hledat zde nějaké efekty je marné a nejsou zde ani stíny. Ovšem okolí má nádech různorodého nasvětlení.

Final Reality: Test: Robots (640x480/16)

Grafika Rok Takt jádra Takt pamětí Velikost paměti Šířka sběrnice a typ FPS
ATi Radeon 8500 08/2001 275 MHz 550 MHz 64 MB / DDR 128 bit / AGP 501.6
nVidia GeForce2 Ti 10/2001 250 MHz 452 MHz 64 MB/DDR 128 bit/AGP 438.1
nVidia GeForce2 MX 400 03/2001 200 MHz 200 MHz 32 MB/SDR 128 bit/AGP 429.9
nVidia GeForce3 Ti 500 10/2001 240 MHz 500 MHz 64 MB/DDR 128 bit/AGP 412.4
nVidia GeForce3 Ti 200 10/2001 175 MHz 400 MHz 64 MB/DDR 128 bit/AGP 411.5
ATi Radeon 7500 11/2001 270 MHz 400 MHz 64 MB / DDR 128 bit / AGP 401.4
nVidia GeForce3 02/2001 200 MHz 460 MHz 64 MB/DDR 128 bit/AGP 397.3
ATi Radeon 7500 LE 11/2001 260 MHz 360 MHz 64 MB / DDR 64 bit / AGP 385.2
ATi Radeon 7000 02/2001 166 MHz 366 MHz 64 MB / DDR 64 bit / AGP 354.5

x480/16)

Test: City scene je průlet městem, kde jsou pěkné textury ve formě reklam, a jednou z nich je na hru Max Payne. Hlavní efekty zahrnuje sklo a tedy průhlednost. Dalším je mlha, avšak ta je plochá.

Final Reality: Test: City scena (640x480/16)

Grafika Rok Takt jádra Takt pamětí Velikost paměti Šířka sběrnice a typ FPS
ATi Radeon 8500 08/2001 275 MHz 550 MHz 64 MB / DDR 128 bit / AGP 674.0
ATi Radeon 7000 02/2001 166 MHz 366 MHz 64 MB / DDR 64 bit / AGP 642.6
nVidia GeForce2 MX 400 03/2001 200 MHz 200 MHz 32 MB/SDR 128 bit/AGP 633.0
nVidia GeForce2 Ti 10/2001 250 MHz 452 MHz 64 MB/DDR 128 bit/AGP 607.7
nVidia GeForce3 Ti 200 10/2001 175 MHz 400 MHz 64 MB/DDR 128 bit/AGP 582.1
ATi Radeon 7500 11/2001 270 MHz 400 MHz 64 MB / DDR 128 bit / AGP 575.7
ATi Radeon 7500 LE 11/2001 260 MHz 360 MHz 64 MB / DDR 64 bit / AGP 566.4
nVidia GeForce3 Ti 500 10/2001 240 MHz 500 MHz 64 MB/DDR 128 bit/AGP 564.1
nVidia GeForce3 02/2001 200 MHz 460 MHz 64 MB/DDR 128 bit/AGP 549.0

 


Tímto testem začíná možnost nastavit různá rozlišení i hloubku barev. Také zde ještě není podpora T&L jednotky a tak ho zvládnou i starší karty. Test má plnou podporu DirectX 6.1. 

3D Mark 1999: Test v rozlišení 800x600/16-bit (Default)
Grafika Rok Takt jádra Takt pamětí Velikost paměti Šířka sběrnice a typ Score
ATi Radeon 8500 08/2001 275 MHz 550 MHz 64 MB / DDR 128 bit / AGP 24289
nVidia GeForce3 Ti 500 10/2001 240 MHz 500 MHz 64 MB/DDR 128 bit/AGP 24163
nVidia GeForce2 Ti 10/2001 250 MHz 452 MHz 64 MB/DDR 128 bit/AGP 23241
nVidia GeForce3 02/2001 200 MHz 460 MHz 64 MB/DDR 128 bit/AGP 22119
nVidia GeForce3 Ti 200 10/2001 175 MHz 400 MHz 64 MB/DDR 128 bit/AGP 20938
ATi Radeon 7500 11/2001 270 MHz 400 MHz 64 MB / DDR 128 bit / AGP 15536
nVidia GeForce2 MX 400 03/2001 200 MHz 200 MHz 32 MB/SDR 128 bit/AGP 14775
ATi Radeon 7500 LE 11/2001 260 MHz 360 MHz 64 MB / DDR 64 bit / AGP 12897
ATi Radeon 7000 02/2001 166 MHz 366 MHz 64 MB / DDR 64 bit / AGP 7145

 

Test: Game 1 - Race je rychlý  závod futuristických vznášedel po okruhu s různými překážkami a efekty. Zaměřoval se na: Zpracování polygonů, Motion blur (rozmazání pohybu), Environment mapping (mapování prostředí) a Fog (mlha).

3D Mark 1999: Test: Game 1 - Race (Default)

Grafika Rok Takt jádra Takt pamětí Velikost paměti Šířka sběrnice a typ FPS
ATi Radeon 8500 08/2001 275 MHz 550 MHz 64 MB / DDR 128 bit / AGP 268.0
nVidia GeForce3 Ti 500 10/2001 240 MHz 500 MHz 64 MB/DDR 128 bit/AGP 251.2
nVidia GeForce2 Ti 10/2001 250 MHz 452 MHz 64 MB/DDR 128 bit/AGP 231.8
nVidia GeForce3 02/2001 200 MHz 460 MHz 64 MB/DDR 128 bit/AGP 227.5
nVidia GeForce3 Ti 200 10/2001 175 MHz 400 MHz 64 MB/DDR 128 bit/AGP 210.6
ATi Radeon 7500 11/2001 270 MHz 400 MHz 64 MB / DDR 128 bit / AGP 152.8
nVidia GeForce2 MX 400 03/2001 200 MHz 200 MHz 32 MB/SDR 128 bit/AGP 136.0
ATi Radeon 7500 LE 11/2001 260 MHz 360 MHz 64 MB / DDR 64 bit / AGP 129.1
ATi Radeon 7000 02/2001 166 MHz 366 MHz 64 MB / DDR 64 bit / AGP 61.9

 

Test: Game 2 - First Person simuluje střílečku z pohledu první osoby, kde jsou viditelné efekty, jako je mlha ze střelby a účinné zásahy. Hlavním objektem je však samotná zbraň, na které se odráží světelné prostředí, jímž procházíte. Ani zde ale pohybující se tělesa nevrhají žádné stíny.

3D Mark 1999: Test: Game 2 - First Person (Default)

Grafika Rok Takt jádra Takt pamětí Velikost paměti Šířka sběrnice a typ FPS
nVidia GeForce2 Ti 10/2001 250 MHz 452 MHz 64 MB/DDR 128 bit/AGP 233.1
nVidia GeForce3 Ti 500 10/2001 240 MHz 500 MHz 64 MB/DDR 128 bit/AGP 232.8
ATi Radeon 8500 08/2001 275 MHz 550 MHz 64 MB / DDR 128 bit / AGP 222.1
nVidia GeForce3 02/2001 200 MHz 460 MHz 64 MB/DDR 128 bit/AGP 215.2
nVidia GeForce3 Ti 200 10/2001 175 MHz 400 MHz 64 MB/DDR 128 bit/AGP 208.2
nVidia GeForce2 MX 400 03/2001 200 MHz 200 MHz 32 MB/SDR 128 bit/AGP 161.8
ATi Radeon 7500 11/2001 270 MHz 400 MHz 64 MB / DDR 128 bit / AGP 158.0
ATi Radeon 7500 LE 11/2001 260 MHz 360 MHz 64 MB / DDR 64 bit / AGP 128.8
ATi Radeon 7000 02/2001 166 MHz 366 MHz 64 MB / DDR 64 bit / AGP 84.5

 


První z 3D Mark, který má podporu T&L jednotky a vyšel ještě v roce 1999. Z toho těžily především grafické karty nVidia, když v roce 1999 uvedla své první GPU GeForce 256 SDR a DDR. Test má plnou podporu DirectX 7.

3D Mark 2000: Test v rozlišení 1024x768/16-bit (Default)
Grafika Rok Takt jádra Takt pamětí Velikost paměti Šířka sběrnice a typ Score
nVidia GeForce3 Ti 500 10/2001 240 MHz 500 MHz 64 MB/DDR 128 bit/AGP 15250
ATi Radeon 8500 08/2001 275 MHz 550 MHz 64 MB / DDR 128 bit / AGP 15184
nVidia GeForce3 02/2001 200 MHz 460 MHz 64 MB/DDR 128 bit/AGP 13150
nVidia GeForce2 Ti 10/2001 250 MHz 452 MHz 64 MB/DDR 128 bit/AGP 12679
nVidia GeForce3 Ti 200 10/2001 175 MHz 400 MHz 64 MB/DDR 128 bit/AGP 11630
ATi Radeon 7500 11/2001 270 MHz 400 MHz 64 MB / DDR 128 bit / AGP 8736
ATi Radeon 7500 LE 11/2001 260 MHz 360 MHz 64 MB / DDR 64 bit / AGP 6867
nVidia GeForce2 MX 400 03/2001 200 MHz 200 MHz 32 MB/SDR 128 bit/AGP 6709
ATi Radeon 7000 02/2001 166 MHz 366 MHz 64 MB / DDR 64 bit / AGP 3541

 

Test: Game 1 - Helicopter s High Detail ukazuje simulaci letu bojového vrtulníku, kde je spousta objektů v podobě stromů, také kouře z letu a zásahů raket. Stíny zde už jsou, ale jsou statické a tudíž nepřesné.​

3D Mark 2000: Test: Game 1 - Helicopter - High Detail (Default)

Grafika Rok Takt jádra Takt pamětí Velikost paměti Šířka sběrnice a typ FPS
nVidia GeForce3 Ti 500 10/2001 240 MHz 500 MHz 64 MB/DDR 128 bit/AGP 112.0
ATi Radeon 8500 08/2001 275 MHz 550 MHz 64 MB / DDR 128 bit / AGP 104.4
nVidia GeForce3 02/2001 200 MHz 460 MHz 64 MB/DDR 128 bit/AGP 94.8
nVidia GeForce3 Ti 200 10/2001 175 MHz 400 MHz 64 MB/DDR 128 bit/AGP 83.0
nVidia GeForce2 Ti 10/2001 250 MHz 452 MHz 64 MB/DDR 128 bit/AGP 75.7
ATi Radeon 7500 11/2001 270 MHz 400 MHz 64 MB / DDR 128 bit / AGP 54.0
nVidia GeForce2 MX 400 03/2001 200 MHz 200 MHz 32 MB/SDR 128 bit/AGP 42.4
ATi Radeon 7500 LE 11/2001 260 MHz 360 MHz 64 MB / DDR 64 bit / AGP 41.5
ATi Radeon 7000 02/2001 166 MHz 366 MHz 64 MB / DDR 64 bit / AGP 20.9

 

Test: Game 2 - Adventure s High Detail je průlet přístavem, kde jsou relativně detailní budovy s hezkým osvětlením. Na konci je také pohled na lodě, které už nejsou příliš detailní, a na vodu, která je statická, ale odráží objekty umístěné poblíž.

3D Mark 2000: Test: Game 2 - Adventure - High Detail (Default)

Grafika Rok Takt jádra Takt pamětí Velikost paměti Šířka sběrnice a typ FPS
nVidia GeForce3 Ti 500 10/2001 240 MHz 500 MHz 64 MB/DDR 128 bit/AGP 155.2
nVidia GeForce2 Ti 10/2001 250 MHz 452 MHz 64 MB/DDR 128 bit/AGP 151.8
ATi Radeon 8500 08/2001 275 MHz 550 MHz 64 MB / DDR 128 bit / AGP 148.4
nVidia GeForce3 02/2001 200 MHz 460 MHz 64 MB/DDR 128 bit/AGP 139.7
nVidia GeForce3 Ti 200 10/2001 175 MHz 400 MHz 64 MB/DDR 128 bit/AGP 128.6
ATi Radeon 7500 11/2001 270 MHz 400 MHz 64 MB / DDR 128 bit / AGP 101.5
nVidia GeForce2 MX 400 03/2001 200 MHz 200 MHz 32 MB/SDR 128 bit/AGP 94.0
ATi Radeon 7500 LE 11/2001 260 MHz 360 MHz 64 MB / DDR 64 bit / AGP 85.7
ATi Radeon 7000 02/2001 166 MHz 366 MHz 64 MB / DDR 64 bit / AGP 52.4

 


Zde je plná podpora DirectX 8 + 8.1, takže karty co mají vertex + pixel shadery, bodové sprity a šířku paměťové sběrnice aspoň 128-bit, budou mít to nejlepší scóre. První karty, které si s tím poradily, byly nVidia GeForceFX z roku 2001 a ATi Radeon 9000 z roku 2001.

3D Mark 2001: Test v rozlišení 1024x768/32-bit (Default)
Grafika Rok Takt jádra Takt pamětí Velikost paměti Šířka sběrnice a typ Score
ATi Radeon 8500 08/2001 275 MHz 550 MHz 64 MB / DDR 128 bit / AGP 11345
nVidia GeForce3 Ti 500 10/2001 240 MHz 500 MHz 64 MB/DDR 128 bit/AGP 10849
nVidia GeForce3 02/2001 200 MHz 460 MHz 64 MB/DDR 128 bit/AGP 9294
nVidia GeForce3 Ti 200 10/2001 175 MHz 400 MHz 64 MB/DDR 128 bit/AGP 8128
nVidia GeForce2 Ti 10/2001 250 MHz 452 MHz 64 MB/DDR 128 bit/AGP 6269
ATi Radeon 7500 11/2001 270 MHz 400 MHz 64 MB / DDR 128 bit / AGP 5964
ATi Radeon 7500 LE 11/2001 260 MHz 360 MHz 64 MB / DDR 64 bit / AGP 4594
nVidia GeForce2 MX 400 03/2001 200 MHz 200 MHz 32 MB/SDR 128 bit/AGP 3520
ATi Radeon 7000 02/2001 166 MHz 366 MHz 64 MB / DDR 64 bit / AGP 2341

 

Test: Game 1 - Car Chase s High Detail je akční jízda s bojovým jeepem, který má na korbě granátomet, takže jde o náročnou scénu plnou světelných výbuchů. V tomto testu je také patrná určitá deformace materiálů a i nějaké částice od kol odletují.

3D Mark 2001: Test: Game 1 - Car Chase - High Detail (Default)

Grafika Rok Takt jádra Takt pamětí Velikost paměti Šířka sběrnice a typ FPS
ATi Radeon 8500 08/2001 275 MHz 550 MHz 64 MB / DDR 128 bit / AGP 88.1
nVidia GeForce3 Ti 500 10/2001 240 MHz 500 MHz 64 MB/DDR 128 bit/AGP 78.8
nVidia GeForce3 02/2001 200 MHz 460 MHz 64 MB/DDR 128 bit/AGP 66.2
nVidia GeForce3 Ti 200 10/2001 175 MHz 400 MHz 64 MB/DDR 128 bit/AGP 58.0
nVidia GeForce2 Ti 10/2001 250 MHz 452 MHz 64 MB/DDR 128 bit/AGP 49.1
ATi Radeon 7500 11/2001 270 MHz 400 MHz 64 MB / DDR 128 bit / AGP 46.8
ATi Radeon 7500 LE 11/2001 260 MHz 360 MHz 64 MB / DDR 64 bit / AGP 34.6
nVidia GeForce2 MX 400 03/2001 200 MHz 200 MHz 32 MB/SDR 128 bit/AGP 30.1
ATi Radeon 7000 02/2001 166 MHz 366 MHz 64 MB / DDR 64 bit / AGP 22.6

 

Test: Game 2 - Draghothic - High Detail je let na drakovi, a pokud jste viděli seriál Hra o trůny, tak už tušíte, odkud tvůrci čerpali inspiraci. Drak se svojí Matkou draků ničí ohněm město, takže se můžete kochat úchvatnými kouřovými efekty a skvělou perspektivu.

3D Mark 2001: Test: Game 2  - Draghothic - High Detail (Default)

Grafika Rok Takt jádra Takt pamětí Velikost paměti Šířka sběrnice a typ FPS
ATi Radeon 8500 08/2001 275 MHz 550 MHz 64 MB / DDR 128 bit / AGP 95.1
nVidia GeForce3 Ti 500 10/2001 240 MHz 500 MHz 64 MB/DDR 128 bit/AGP 77.9
nVidia GeForce3 02/2001 200 MHz 460 MHz 64 MB/DDR 128 bit/AGP 65.8
ATi Radeon 7500 11/2001 270 MHz 400 MHz 64 MB / DDR 128 bit / AGP 58.2
nVidia GeForce3 Ti 200 10/2001 175 MHz 400 MHz 64 MB/DDR 128 bit/AGP 57.8
nVidia GeForce2 Ti 10/2001 250 MHz 452 MHz 64 MB/DDR 128 bit/AGP 51.3
ATi Radeon 7500 LE 11/2001 260 MHz 360 MHz 64 MB / DDR 64 bit / AGP 44.3
nVidia GeForce2 MX 400 03/2001 200 MHz 200 MHz 32 MB/SDR 128 bit/AGP 30.2
ATi Radeon 7000 02/2001 166 MHz 366 MHz 64 MB / DDR 64 bit / AGP 25.4

 

Test: Game 3 - Lobby s High Detail je inspirován hrou Max Payne. V testu je vidět lesklá podlaha, na které se odráží všechny objekty. Po kulkách zůstává omítka rozštěpená a kouří se z ní při zásahu, zatímco vystřílené náboje se valí po zemi. Efektní je i plášť samotného hrdiny, který má tendenci se deformovat podle jeho pohybu.

3D Mark 2001: Test: Game 3 - Lobby - High Detail (Default)

Grafika Rok Takt jádra Takt pamětí Velikost paměti Šířka sběrnice a typ FPS
nVidia GeForce3 Ti 500 10/2001 240 MHz 500 MHz 64 MB/DDR 128 bit/AGP 98.2
ATi Radeon 8500 08/2001 275 MHz 550 MHz 64 MB / DDR 128 bit / AGP 97.4
nVidia GeForce3 02/2001 200 MHz 460 MHz 64 MB/DDR 128 bit/AGP 86.2
nVidia GeForce3 Ti 200 10/2001 175 MHz 400 MHz 64 MB/DDR 128 bit/AGP 75.8
nVidia GeForce2 Ti 10/2001 250 MHz 452 MHz 64 MB/DDR 128 bit/AGP 59.1
ATi Radeon 7500 11/2001 270 MHz 400 MHz 64 MB / DDR 128 bit / AGP 55.9
ATi Radeon 7500 LE 11/2001 260 MHz 360 MHz 64 MB / DDR 64 bit / AGP 37.9
nVidia GeForce2 MX 400 03/2001 200 MHz 200 MHz 32 MB/SDR 128 bit/AGP 31.9
ATi Radeon 7000 02/2001 166 MHz 366 MHz 64 MB / DDR 64 bit / AGP 16.1

 

Test: Game 4 - Nature s High Detail vás pomocí dronu provede přírodou v horách, kde žije starý rybář ve své chaloupce. Uvidíte stromy s jednotlivými listy a větvičkami. Voda teče a je průhledná, kde je hluboká vidíte odrazy oblohy a hor. Sem tam se mihne hejno motýlů a vy máte chuť být lovec motýlů. Ke spuštění je potřeba DirectX 8 + 8.1 a GPU které disponuje vertex + pixel shadery.

3D Mark 2001: Test: Game 4 - Nature - High Detail (Default)

Grafika Rok Takt jádra Takt pamětí Velikost paměti Šířka sběrnice a typ FPS
nVidia GeForce3 Ti 500 10/2001 240 MHz 500 MHz 64 MB/DDR 128 bit/AGP 41.3
nVidia GeForce3 02/2001 200 MHz 460 MHz 64 MB/DDR 128 bit/AGP 34.1
ATi Radeon 8500 08/2001 275 MHz 550 MHz 64 MB / DDR 128 bit / AGP 28.0
nVidia GeForce3 Ti 200 10/2001 175 MHz 400 MHz 64 MB/DDR 128 bit/AGP 28.7
ATi Radeon 7500 11/2001 270 MHz 400 MHz 64 MB / DDR 128 bit / AGP N/A
ATi Radeon 7500 LE 11/2001 260 MHz 360 MHz 64 MB / DDR 64 bit / AGP N/A
ATi Radeon 7000 02/2001 166 MHz 366 MHz 64 MB / DDR 64 bit / AGP N/A
nVidia GeForce2 Ti 10/2001 250 MHz 452 MHz 64 MB/DDR 128 bit/AGP N/A
nVidia GeForce2 MX 400 03/2001 200 MHz 200 MHz 32 MB/SDR 128 bit/AGP N/A

 


Sin - 1998

Test v rozlišení 800x600/32-bit (Max)
Grafika Rok Takt jádra Takt pamětí Velikost paměti Šířka sběrnice a typ FPS
ATi Radeon 8500 08/2001 275 MHz 550 MHz 64 MB / DDR 128 bit / AGP 406.7
nVidia GeForce3 Ti 500 10/2001 240 MHz 500 MHz 64 MB/DDR 128 bit/AGP 314.4
nVidia GeForce3 02/2001 200 MHz 460 MHz 64 MB/DDR 128 bit/AGP 273.2
nVidia GeForce2 Ti 10/2001 250 MHz 452 MHz 64 MB/DDR 128 bit/AGP 265.8
ATi Radeon 7500 11/2001 270 MHz 400 MHz 64 MB / DDR 128 bit / AGP 249.9
nVidia GeForce3 Ti 200 10/2001 175 MHz 400 MHz 64 MB/DDR 128 bit/AGP 241.0
ATi Radeon 7500 LE 11/2001 260 MHz 360 MHz 64 MB / DDR 64 bit / AGP 180.1
nVidia GeForce2 MX 400 03/2001 200 MHz 200 MHz 32 MB/SDR 128 bit/AGP 155.0
ATi Radeon 7000 02/2001 166 MHz 366 MHz 64 MB / DDR 64 bit / AGP 110.8

 


Sin - 1998

Test v rozlišení 1024x768/32-bit (Max)
Grafika Rok Takt jádra Takt pamětí Velikost paměti Šířka sběrnice a typ FPS
ATi Radeon 8500 08/2001 275 MHz 550 MHz 64 MB / DDR 128 bit / AGP 307.0
nVidia GeForce3 Ti 500 10/2001 240 MHz 500 MHz 64 MB/DDR 128 bit/AGP 249.9
nVidia GeForce3 02/2001 200 MHz 460 MHz 64 MB/DDR 128 bit/AGP 216.9
nVidia GeForce2 Ti 10/2001 250 MHz 452 MHz 64 MB/DDR 128 bit/AGP 193.1
nVidia GeForce3 Ti 200 10/2001 175 MHz 400 MHz 64 MB/DDR 128 bit/AGP 191.5
ATi Radeon 7500 11/2001 270 MHz 400 MHz 64 MB / DDR 128 bit / AGP 155.3
ATi Radeon 7500 LE 11/2001 260 MHz 360 MHz 64 MB / DDR 64 bit / AGP 126.0
nVidia GeForce2 MX 400 03/2001 200 MHz 200 MHz 32 MB/SDR 128 bit/AGP 108.0
ATi Radeon 7000 02/2001 166 MHz 366 MHz 64 MB / DDR 64 bit / AGP 72.6

 


Kingpin: Life of Crime:  - 1999

Test v rozlišení 800x600/16-bit
Grafika Rok Takt jádra Takt pamětí Velikost paměti Šířka sběrnice a typ FPS
nVidia GeForce2 Ti 10/2001 250 MHz 452 MHz 64 MB/DDR 128 bit/AGP 452.3
ATi Radeon 8500 08/2001 275 MHz 550 MHz 64 MB / DDR 128 bit / AGP 404.8
nVidia GeForce3 Ti 500 10/2001 240 MHz 500 MHz 64 MB/DDR 128 bit/AGP 362.1
nVidia GeForce3 02/2001 200 MHz 460 MHz 64 MB/DDR 128 bit/AGP 315.9
nVidia GeForce3 Ti 200 10/2001 175 MHz 400 MHz 64 MB/DDR 128 bit/AGP 280.2
ATi Radeon 7500 11/2001 270 MHz 400 MHz 64 MB / DDR 128 bit / AGP 240.4
ATi Radeon 7500 LE 11/2001 260 MHz 360 MHz 64 MB / DDR 64 bit / AGP 178.3
nVidia GeForce2 MX 400 03/2001 200 MHz 200 MHz 32 MB/SDR 128 bit/AGP 146.2
ATi Radeon 7000 02/2001 166 MHz 366 MHz 64 MB / DDR 64 bit / AGP 100.4

 


Kingpin: Life of Crime - 1999

Test v rozlišení 1024x768/16-bit
Grafika Rok Takt jádra Takt pamětí Velikost paměti Šířka sběrnice a typ FPS
ATi Radeon 8500 08/2001 275 MHz 550 MHz 64 MB / DDR 128 bit / AGP 308.5
nVidia GeForce3 Ti 500 10/2001 240 MHz 500 MHz 64 MB/DDR 128 bit/AGP 275.0
nVidia GeForce3 02/2001 200 MHz 460 MHz 64 MB/DDR 128 bit/AGP 238.8
nVidia GeForce3 Ti 200 10/2001 175 MHz 400 MHz 64 MB/DDR 128 bit/AGP 210.9
nVidia GeForce2 Ti 10/2001 250 MHz 452 MHz 64 MB/DDR 128 bit/AGP 189.4
ATi Radeon 7500 11/2001 270 MHz 400 MHz 64 MB / DDR 128 bit / AGP 172.2
ATi Radeon 7500 LE 11/2001 260 MHz 360 MHz 64 MB / DDR 64 bit / AGP 125.1
nVidia GeForce2 MX 400 03/2001 200 MHz 200 MHz 32 MB/SDR 128 bit/AGP 100.4
ATi Radeon 7000 02/2001 166 MHz 366 MHz 64 MB / DDR 64 bit / AGP 66.0

 


QUAKE III - 1999

Test v rozlišení 800x600/32-bit (Medium)
Grafika Rok Takt jádra Takt pamětí Velikost paměti Šířka sběrnice a typ FPS
nVidia GeForce3 Ti 500 10/2001 240 MHz 500 MHz 64 MB/DDR 128 bit/AGP 429.9
ATi Radeon 8500 08/2001 275 MHz 550 MHz 64 MB / DDR 128 bit / AGP 421.0
nVidia GeForce3 02/2001 200 MHz 460 MHz 64 MB/DDR 128 bit/AGP 371.8
nVidia GeForce2 Ti 10/2001 250 MHz 452 MHz 64 MB/DDR 128 bit/AGP 335.0
nVidia GeForce3 Ti 200 10/2001 175 MHz 400 MHz 64 MB/DDR 128 bit/AGP 328.4
ATi Radeon 7500 11/2001 270 MHz 400 MHz 64 MB / DDR 128 bit / AGP 195.3
nVidia GeForce2 MX 400 03/2001 200 MHz 200 MHz 32 MB/SDR 128 bit/AGP 165.8
ATi Radeon 7500 LE 11/2001 260 MHz 360 MHz 64 MB / DDR 64 bit / AGP 152.5
ATi Radeon 7000 02/2001 166 MHz 366 MHz 64 MB / DDR 64 bit / AGP 69.2

 


QUAKE III - 1999

Test v rozlišení 1024x768/32-bit (Ultra)
Grafika Rok Takt jádra Takt pamětí Velikost paměti Šířka sběrnice a typ FPS
nVidia GeForce3 Ti 500 10/2001 240 MHz 500 MHz 64 MB/DDR 128 bit/AGP 284.9
ATi Radeon 8500 08/2001 275 MHz 550 MHz 64 MB / DDR 128 bit / AGP 275.3
nVidia GeForce3 02/2001 200 MHz 460 MHz 64 MB/DDR 128 bit/AGP 244.8
nVidia GeForce2 Ti 10/2001 250 MHz 452 MHz 64 MB/DDR 128 bit/AGP 219.7
nVidia GeForce3 Ti 200 10/2001 175 MHz 400 MHz 64 MB/DDR 128 bit/AGP 215.5
ATi Radeon 7500 11/2001 270 MHz 400 MHz 64 MB / DDR 128 bit / AGP 124.5
nVidia GeForce2 MX 400 03/2001 200 MHz 200 MHz 32 MB/SDR 128 bit/AGP 105.0
ATi Radeon 7500 LE 11/2001 260 MHz 360 MHz 64 MB / DDR 64 bit / AGP 97.9
ATi Radeon 7000 02/2001 166 MHz 366 MHz 64 MB / DDR 64 bit / AGP 43.2

 


Soldier of Fortune - 2000

Test v rozlišení 1024x768/32-bit (High)
Grafika Rok Takt jádra Takt pamětí Velikost paměti Šířka sběrnice a typ FPS
ATi Radeon 8500 08/2001 275 MHz 550 MHz 64 MB / DDR 128 bit / AGP 167.7
nVidia GeForce3 Ti 500 10/2001 240 MHz 500 MHz 64 MB/DDR 128 bit/AGP 163.1
nVidia GeForce3 02/2001 200 MHz 460 MHz 64 MB/DDR 128 bit/AGP 138.2
nVidia GeForce2 Ti 10/2001 250 MHz 452 MHz 64 MB/DDR 128 bit/AGP 122.6
nVidia GeForce3 Ti 200 10/2001 175 MHz 400 MHz 64 MB/DDR 128 bit/AGP 121.1
ATi Radeon 7500 11/2001 270 MHz 400 MHz 64 MB / DDR 128 bit / AGP 102.9
ATi Radeon 7500 LE 11/2001 260 MHz 360 MHz 64 MB / DDR 64 bit / AGP 75.9
nVidia GeForce2 MX 400 03/2001 200 MHz 200 MHz 32 MB/SDR 128 bit/AGP 63.7
ATi Radeon 7000 02/2001 166 MHz 366 MHz 64 MB / DDR 64 bit / AGP 37.0

 


Soldier of Fortune - 2000

Test v rozlišení 1600x1200/32-bit (High)
Grafika Rok Takt jádra Takt pamětí Velikost paměti Šířka sběrnice a typ FPS
ATi Radeon 8500 08/2001 275 MHz 550 MHz 64 MB / DDR 128 bit / AGP 90.2
nVidia GeForce3 Ti 500 10/2001 240 MHz 500 MHz 64 MB/DDR 128 bit/AGP 89.6
nVidia GeForce3 02/2001 200 MHz 460 MHz 64 MB/DDR 128 bit/AGP 76.7
nVidia GeForce3 Ti 200 10/2001 175 MHz 400 MHz 64 MB/DDR 128 bit/AGP 67.0
nVidia GeForce2 Ti 10/2001 250 MHz 452 MHz 64 MB/DDR 128 bit/AGP 64.4
ATi Radeon 7500 11/2001 270 MHz 400 MHz 64 MB / DDR 128 bit / AGP 56.3
ATi Radeon 7500 LE 11/2001 260 MHz 360 MHz 64 MB / DDR 64 bit / AGP 38.6
nVidia GeForce2 MX 400 03/2001 200 MHz 200 MHz 32 MB/SDR 128 bit/AGP 33.2
ATi Radeon 7000 02/2001 166 MHz 366 MHz 64 MB / DDR 64 bit / AGP 15.6

 


Return to Castle Wolfenstein - 2001

 Test v rozlišení 1024x768/32-bit (High)
Grafika Rok Takt jádra Takt pamětí Velikost paměti Šířka sběrnice a typ FPS
nVidia GeForce3 Ti 500 10/2001 240 MHz 500 MHz 64 MB/DDR 128 bit/AGP 228.4
ATi Radeon 8500 08/2001 275 MHz 550 MHz 64 MB / DDR 128 bit / AGP 203.6
nVidia GeForce3 02/2001 200 MHz 460 MHz 64 MB/DDR 128 bit/AGP 198.9
nVidia GeForce3 Ti 200 10/2001 175 MHz 400 MHz 64 MB/DDR 128 bit/AGP 175.4
nVidia GeForce2 Ti 10/2001 250 MHz 452 MHz 64 MB/DDR 128 bit/AGP 128.2
ATi Radeon 7500 11/2001 270 MHz 400 MHz 64 MB / DDR 128 bit / AGP 105.3
ATi Radeon 7500 LE 11/2001 260 MHz 360 MHz 64 MB / DDR 64 bit / AGP 74.9
nVidia GeForce2 MX 400 03/2001 200 MHz 200 MHz 32 MB/SDR 128 bit/AGP 65.4
ATi Radeon 7000 02/2001 166 MHz 366 MHz 64 MB / DDR 64 bit / AGP 31.9

 


Return to Castle Wolfenstein - 2001

 Test v rozlišení 1600x1200/32-bit (High)
Grafika Rok Takt jádra Takt pamětí Velikost paměti Šířka sběrnice a typ FPS
nVidia GeForce3 Ti 500 10/2001 240 MHz 500 MHz 64 MB/DDR 128 bit/AGP 113.4
nVidia GeForce3 02/2001 200 MHz 460 MHz 64 MB/DDR 128 bit/AGP 97.9
ATi Radeon 8500 08/2001 275 MHz 550 MHz 64 MB / DDR 128 bit / AGP 93.4
nVidia GeForce3 Ti 200 10/2001 175 MHz 400 MHz 64 MB/DDR 128 bit/AGP 85.2
nVidia GeForce2 Ti 10/2001 250 MHz 452 MHz 64 MB/DDR 128 bit/AGP 59.0
ATi Radeon 7500 11/2001 270 MHz 400 MHz 64 MB / DDR 128 bit / AGP 49.1
ATi Radeon 7500 LE 11/2001 260 MHz 360 MHz 64 MB / DDR 64 bit / AGP 32.6
nVidia GeForce2 MX 400 03/2001 200 MHz 200 MHz 32 MB/SDR 128 bit/AGP 26.5

 


Serious Sam: The Second Encountern - 2002

Test v rozlišení 1024x768/32-bit (Custom) - OpenGL
Grafika Rok Takt jádra Takt pamětí Velikost paměti Šířka sběrnice a typ FPS
nVidia GeForce3 Ti 500 10/2001 240 MHz 500 MHz 64 MB/DDR 128 bit/AGP 68.0
ATi Radeon 8500 08/2001 275 MHz 550 MHz 64 MB / DDR 128 bit / AGP 64.4
nVidia GeForce3 02/2001 200 MHz 460 MHz 64 MB/DDR 128 bit/AGP 60.0
nVidia GeForce3 Ti 200 10/2001 175 MHz 400 MHz 64 MB/DDR 128 bit/AGP 52.2
ATi Radeon 7500 11/2001 270 MHz 400 MHz 64 MB / DDR 128 bit / AGP 51.3
nVidia GeForce2 Ti 10/2001 250 MHz 452 MHz 64 MB/DDR 128 bit/AGP 49.4
ATi Radeon 7500 LE 11/2001 260 MHz 360 MHz 64 MB / DDR 64 bit / AGP 35.3
nVidia GeForce2 MX 400 03/2001 200 MHz 200 MHz 32 MB/SDR 128 bit/AGP 23.9
ATi Radeon 7000 02/2001 166 MHz 366 MHz 64 MB / DDR 64 bit / AGP 17.3

 


Serious Sam: The Second Encountern - 2002

Test v rozlišení 1024x768/32-bit (Custom) - DirectX
Grafika Rok Takt jádra Takt pamětí Velikost paměti Šířka sběrnice a typ FPS
nVidia GeForce3 Ti 500 10/2001 240 MHz 500 MHz 64 MB/DDR 128 bit/AGP 81.2
nVidia GeForce3 02/2001 200 MHz 460 MHz 64 MB/DDR 128 bit/AGP 72.1
nVidia GeForce3 Ti 200 10/2001 175 MHz 400 MHz 64 MB/DDR 128 bit/AGP 65.3
ATi Radeon 8500 08/2001 275 MHz 550 MHz 64 MB / DDR 128 bit / AGP 55.1
nVidia GeForce2 Ti 10/2001 250 MHz 452 MHz 64 MB/DDR 128 bit/AGP 45.8
ATi Radeon 7500 11/2001 270 MHz 400 MHz 64 MB / DDR 128 bit / AGP 39.9
ATi Radeon 7500 LE 11/2001 260 MHz 360 MHz 64 MB / DDR 64 bit / AGP 23.0
nVidia GeForce2 MX 400 03/2001 200 MHz 200 MHz 32 MB/SDR 128 bit/AGP 22.7
ATi Radeon 7000 02/2001 166 MHz 366 MHz 64 MB / DDR 64 bit / AGP 12.2

 


Unreal Tournament 2003 - 2002

Test v rozlišení 1024x768/32-bit (Normalest) - Bootmatch
Grafika Rok Takt jádra Takt pamětí Velikost paměti Šířka sběrnice a typ FPS
ATi Radeon 8500 08/2001 275 MHz 550 MHz 64 MB / DDR 128 bit / AGP 77.5
nVidia GeForce3 Ti 500 10/2001 240 MHz 500 MHz 64 MB/DDR 128 bit/AGP 60.0
nVidia GeForce3 02/2001 200 MHz 460 MHz 64 MB/DDR 128 bit/AGP 50.7
nVidia GeForce3 Ti 200 10/2001 175 MHz 400 MHz 64 MB/DDR 128 bit/AGP 44.4
ATi Radeon 7500 11/2001 270 MHz 400 MHz 64 MB / DDR 128 bit / AGP 41.8
ATi Radeon 7500 LE 11/2001 260 MHz 360 MHz 64 MB / DDR 64 bit / AGP 29.2
nVidia GeForce2 Ti 10/2001 250 MHz 452 MHz 64 MB/DDR 128 bit/AGP 29.2
nVidia GeForce2 MX 400 03/2001 200 MHz 200 MHz 32 MB/SDR 128 bit/AGP 24.1
ATi Radeon 7000 02/2001 166 MHz 366 MHz 64 MB / DDR 64 bit / AGP 15.2

 


Unreal Tournament 2003 - 2002

Test v rozlišení 1600x1200/32-bit (Highest) - Bootmatch
Grafika Rok Takt jádra Takt pamětí Velikost paměti Šířka sběrnice a typ FPS
ATi Radeon 8500 08/2001 275 MHz 550 MHz 64 MB / DDR 128 bit / AGP 29.4
ATi Radeon 7500 11/2001 270 MHz 400 MHz 64 MB / DDR 128 bit / AGP 19.5
nVidia GeForce3 Ti 500 10/2001 240 MHz 500 MHz 64 MB/DDR 128 bit/AGP 18.1
nVidia GeForce3 02/2001 200 MHz 460 MHz 64 MB/DDR 128 bit/AGP 17.3
nVidia GeForce2 Ti 10/2001 250 MHz 452 MHz 64 MB/DDR 128 bit/AGP 16.0
nVidia GeForce3 Ti 200 10/2001 175 MHz 400 MHz 64 MB/DDR 128 bit/AGP 15.9
ATi Radeon 7500 LE 11/2001 260 MHz 360 MHz 64 MB / DDR 64 bit / AGP 12.9
nVidia GeForce2 MX 400 03/2001 200 MHz 200 MHz 32 MB/SDR 128 bit/AGP 8.9
ATi Radeon 7000 02/2001 166 MHz 366 MHz 64 MB / DDR 64 bit / AGP 4.0

 


Half-Life 2 - 2004

Test v rozlišení 800x600/32-bit (Low)
Grafika Rok Takt jádra Takt pamětí Velikost paměti Šířka sběrnice a typ FPS
ATi Radeon 8500 08/2001 275 MHz 550 MHz 64 MB / DDR 128 bit / AGP 190.0
ATi Radeon 7500 11/2001 270 MHz 400 MHz 64 MB / DDR 128 bit / AGP 129.0
nVidia GeForce3 Ti 500 10/2001 240 MHz 500 MHz 64 MB/DDR 128 bit/AGP 113.6
nVidia GeForce2 Ti 10/2001 250 MHz 452 MHz 64 MB/DDR 128 bit/AGP 100.8
nVidia GeForce3 02/2001 200 MHz 460 MHz 64 MB/DDR 128 bit/AGP 96.2
ATi Radeon 7500 LE 11/2001 260 MHz 360 MHz 64 MB / DDR 64 bit / AGP 86.2
nVidia GeForce3 Ti 200 10/2001 175 MHz 400 MHz 64 MB/DDR 128 bit/AGP 84.6
nVidia GeForce2 MX 400 03/2001 200 MHz 200 MHz 32 MB/SDR 128 bit/AGP 55.7
ATi Radeon 7000 02/2001 166 MHz 366 MHz 64 MB / DDR 64 bit / AGP 38.8

 


Half-Life 2 - 2004

Test v rozlišení 1024x768/32-bit (High)
Grafika Rok Takt jádra Takt pamětí Velikost paměti Šířka sběrnice a typ FPS
ATi Radeon 7500 11/2001 270 MHz 400 MHz 64 MB / DDR 128 bit / AGP 72.2
nVidia GeForce2 Ti 10/2001 250 MHz 452 MHz 64 MB/DDR 128 bit/AGP 62.7
ATi Radeon 7500 LE 11/2001 260 MHz 360 MHz 64 MB / DDR 64 bit / AGP 52.3
nVidia GeForce3 Ti 500 10/2001 240 MHz 500 MHz 64 MB/DDR 128 bit/AGP 47.1
ATi Radeon 8500 08/2001 275 MHz 550 MHz 64 MB / DDR 128 bit / AGP 43.2
nVidia GeForce3 02/2001 200 MHz 460 MHz 64 MB/DDR 128 bit/AGP 41.2
nVidia GeForce3 Ti 200 10/2001 175 MHz 400 MHz 64 MB/DDR 128 bit/AGP 36.8
nVidia GeForce2 MX 400 03/2001 200 MHz 200 MHz 32 MB/SDR 128 bit/AGP 30.6
ATi Radeon 7000 02/2001 166 MHz 366 MHz 64 MB / DDR 64 bit / AGP 21.2

Clous

www.clous.cz

Stačí kliknout O mně

Čtěte dál

PředchozíDalší

Komentáře

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *