Radeon 9000 Pro byl zajímavý kousek od ATI, který přišel na trh v roce 2002 jako odpověď na mainstreamové modely NVIDIA, jako byla GeForce4 MX. A na rozdíl od konkurence měl jeden zásadní trumf – plnou podporu DirectX 8.1, což mu umožnilo zobrazovat pokročilé efekty, jako jsou pixelové a vertex shadery. Pro hráče, kteří chtěli něco cenově dostupného, ale zároveň moderního, to byla lákavá volba.
Karta běžela na jádru RV250 s taktem 275 MHz a byla osazena DDR pamětí, která dosahovala 550 MHz. Díky čtyřem renderovacím pipeline zvládala většinu tehdejších her plynule na rozlišení 1024×768 při středních až vyšších detailech. Hry jako Soldier of Fortune, Serious Sam: The Second Encountern nebo Unreal Tournament 2003 na ní vypadaly dobře a běžely slušně, což z ní dělalo rozumnou volbu pro hráče s omezeným rozpočtem.
Ve srovnání s Radeonem 8500, na jehož architektuře byl 9000 Pro založen, byl však výkon nižší kvůli vypuštění některých funkcí a mírnému snížení specifikací. Ale pořád byl o dost pokročilejší než GeForce4 MX, která se nemohla pochlubit hardwarovými shadery. To dalo Radeonu 9000 Pro velkou výhodu v novějších hrách s modernější grafikou.
Slabinou karty byla omezená šířka paměťové sběrnice (128 bitů) a fakt, že přestože uměla DirectX 8.1, nepatřila mezi výkonnostní špičku. Jakmile jste začali zvyšovat rozlišení nebo detaily v graficky náročnějších hrách, její limity se rychle ukázaly.
Radeon 9000 Pro byla nakonec karta, která sázela na moderní technologie spíš než na brutální výkon. Pro mainstreamové hráče to byla atraktivní volba, která nabízela lepší grafické efekty než konkurence ve stejné cenové kategorii. Ideální pro ty, kteří chtěli něco levného a zároveň schopného držet krok s dobou – alespoň na chvíli. Pokud hra byla opravdu moderní, mohlo se stát, že na ATi Radeon 9000 Pro běžela o něco pomaleji, ale hra vypadala lépe, než na konkurenční GeForce4 MX 440.
PARAMETRY | |
Uvedeno na trh: | 2002 |
Obecný název jádra: |
Radeon 9000PRO |
Kódové označení jádra: | RV250 |
Připojení přes: | AGP 4x |
Jádro vyrobeno technologii: | 150nm |
Frekvence jádra: | 275MHz |
Pixel Pipeline: | 4 |
TMU Per Pipeline: | 4 |
Vertex Shaders: | 1 |
Pixel Shaders: | 4 |
Pixel Fillrate: | 1100 MPixel/s |
Texel Fillrate: | 1100 MPixel/s |
Podpora DirectX: | Verze 8.1 |
Velikost pamětí: | 64 MB |
Frekvence pamětí: | 275 MHz |
Efektivní taktování pamětí: | 550 MHz |
Typ paměti: | DD-RAM |
Šířka sběrnice: | 128-bit |
Šířka pásma pamětí: | 8800 MB/s |
Tabulky s výkonem
Výkon grafických karet byl testován s moderním procesorem Intel Pentium E6700 přetaktovaným na 3,6 GHz. Operační paměť typu DDR1 má kapacitu 512 MB a testy probíhaly na operačním systému Windows XP SP2.
- Ovladače
- nVidia 71.89
- ATi Catalyst 6.04 pro ATi Radeon 9000 Pro
- ATi Catalyst 6.12 pro ATi Radeon 9500 Pro
Vzájemná nevraživost | ||
2002 |
nVidia | ATi |
02 / GeForce4 MX 420 | ||
02 / GeForce4 MX 440 | 07 / Radeon 9000 | |
02 / GeForce4 MX 460 | 07 / Radeon 9000 Pro | |
02 / GeForce4 Ti 4200 | 02 / Radeon 8500LE | |
02 / GeForce4 Ti 4400 | 10 / Radeon 9500 | |
02 / GeForce4 Ti 4600 | 08 / Radeon 9700* |
Tímto testem začíná možnost nastavit různá rozlišení i hloubku barev. Také zde ještě není podpora T&L jednotky a tak ho zvládnou i starší karty. Test má plnou podporu DirectX 6.1.
Test: Game 1 - Race je rychlý závod futuristických vznášedel po okruhu s různými překážkami a efekty. Zaměřoval se na: Zpracování polygonů, Motion blur (rozmazání pohybu), Environment mapping (mapování prostředí) a Fog (mlha).
3D Mark 1999: Test: Game 1 - Race (Default) |
|||||||
Grafika | Rok | Takt jádra | Takt pamětí | Velikost paměti | Šířka sběrnice a typ | FPS | |
![]() |
nVidia GeForce4 Ti 4600 | 02/2002 | 300 MHz | 648 MHz | 128 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 330.5 |
![]() |
nVidia GeForce4 Ti 4400 | 02/2002 | 275 MHz | 550 MHz | 128 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 311.5 |
![]() |
nVidia GeForce4 Ti 4200 | 02/2002 | 252 MHz | 513 MHz | 128 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 295.7 |
![]() |
nVidia GeForce4 MX 440 | 02/2002 | 275 MHz | 512 MHz | 64 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 268.2 |
![]() |
ATi Radeon 9000 Pro | 07/2002 | 275 MHz | 550 MHz | 64 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 244.4 |
![]() |
ATi Radeon 8500 LE | 02/2002 | 250 MHz | 400 MHz | 128 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 238.4 |
![]() |
ATi Radeon 9000 | 07/2002 | 250 MHz | 400 MHz | 64 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 219.4 |
Test: Game 2 - First Person simuluje střílečku z pohledu první osoby, kde jsou viditelné efekty, jako je mlha ze střelby a účinné zásahy. Hlavním objektem je však samotná zbraň, na které se odráží světelné prostředí, jímž procházíte. Ani zde ale pohybující se tělesa nevrhají žádné stíny.
3D Mark 1999: Test: Game 2 - First Person (Default) |
|||||||
Grafika | Rok | Takt jádra | Takt pamětí | Velikost paměti | Šířka sběrnice a typ | FPS | |
![]() |
nVidia GeForce4 Ti 4600 | 02/2002 | 300 MHz | 648 MHz | 128 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 282.6 |
![]() |
nVidia GeForce4 Ti 4400 | 02/2002 | 275 MHz | 550 MHz | 128 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 277.6 |
![]() |
nVidia GeForce4 Ti 4200 | 02/2002 | 252 MHz | 513 MHz | 128 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 263.3 |
![]() |
nVidia GeForce4 MX 440 | 02/2002 | 275 MHz | 512 MHz | 64 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 223.3 |
![]() |
ATi Radeon 9000 Pro | 07/2002 | 275 MHz | 550 MHz | 64 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 202.3 |
![]() |
ATi Radeon 8500 LE | 02/2002 | 250 MHz | 400 MHz | 128 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 193.0 |
![]() |
ATi Radeon 9000 | 07/2002 | 250 MHz | 400 MHz | 64 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 185.3 |
První z 3D Mark, který má podporu T&L jednotky a vyšel ještě v roce 1999. Z toho těžily především grafické karty nVidia, když v roce 1999 uvedla své první GPU GeForce 256 SDR a DDR. Test má plnou podporu DirectX 7.
Test: Game 1 - Helicopter s High Detail ukazuje simulaci letu bojového vrtulníku, kde je spousta objektů v podobě stromů, také kouře z letu a zásahů raket. Stíny zde už jsou, ale jsou statické a tudíž nepřesné.
3D Mark 2000: Test: Game 1 - Helicopter - High Detail (Default) |
|||||||
Grafika | Rok | Takt jádra | Takt pamětí | Velikost paměti | Šířka sběrnice a typ | FPS | |
![]() |
ATi Radeon 9500 Pro | 10/2002 | 277 MHz | 540 MHz | 128 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 188.6 |
![]() |
nVidia GeForce4 Ti 4600 | 02/2002 | 300 MHz | 648 MHz | 128 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 179.4 |
![]() |
nVidia GeForce4 Ti 4400 | 02/2002 | 275 MHz | 550 MHz | 128 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 165.2 |
![]() |
nVidia GeForce4 Ti 4200 | 02/2002 | 252 MHz | 513 MHz | 128 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 154.8 |
![]() |
ATi Radeon 9000 Pro | 07/2002 | 275 MHz | 550 MHz | 64 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 88.1 |
![]() |
nVidia GeForce4 MX 440 | 02/2002 | 275 MHz | 512 MHz | 64 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 76.9 |
![]() |
ATi Radeon 8500 LE | 02/2002 | 250 MHz | 400 MHz | 128 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 75.2 |
![]() |
ATi Radeon 9000 | 07/2002 | 250 MHz | 400 MHz | 64 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 73.4 |
Test: Game 2 - Adventure s High Detail je průlet přístavem, kde jsou relativně detailní budovy s hezkým osvětlením. Na konci je také pohled na lodě, které už nejsou příliš detailní, a na vodu, která je statická, ale odráží objekty umístěné poblíž.
3D Mark 2000: Test: Game 2 - Adventure - High Detail (Default) |
|||||||
Grafika | Rok | Takt jádra | Takt pamětí | Velikost paměti | Šířka sběrnice a typ | FPS | |
![]() |
nVidia GeForce4 Ti 4600 | 02/2002 | 300 MHz | 648 MHz | 128 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 186.8 |
![]() |
nVidia GeForce4 Ti 4400 | 02/2002 | 275 MHz | 550 MHz | 128 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 183.3 |
![]() |
nVidia GeForce4 Ti 4200 | 02/2002 | 252 MHz | 513 MHz | 128 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 180.6 |
![]() |
ATi Radeon 9500 Pro | 10/2002 | 277 MHz | 540 MHz | 128 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 155.2 |
![]() |
nVidia GeForce4 MX 440 | 02/2002 | 275 MHz | 512 MHz | 64 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 151.5 |
![]() |
ATi Radeon 8500 LE | 02/2002 | 250 MHz | 400 MHz | 128 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 133.6 |
![]() |
ATi Radeon 9000 Pro | 07/2002 | 275 MHz | 550 MHz | 64 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 119.5 |
![]() |
ATi Radeon 9000 | 07/2002 | 250 MHz | 400 MHz | 64 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 110.9 |
Zde je plná podpora DirectX 8 + 8.1, takže karty co mají vertex + pixel shadery, bodové sprity a šířku paměťové sběrnice aspoň 128-bit, budou mít to nejlepší scóre. První karty, které si s tím poradily, byly nVidia GeForceFX z roku 02/2002 a ATi Radeon 9000 z roku 02/2002.
Test: Game 1 - Car Chase s High Detail je akční jízda s bojovým jeepem, který má na korbě granátomet, takže jde o náročnou scénu plnou světelných výbuchů. V tomto testu je také patrná určitá deformace materiálů a i nějaké částice od kol odletují.
3D Mark 2001: Test: Game 1 - Car Chase - High Detail (Default) |
|||||||
Grafika | Rok | Takt jádra | Takt pamětí | Velikost paměti | Šířka sběrnice a typ | FPS | |
![]() |
nVidia GeForce4 Ti 4600 | 02/2002 | 300 MHz | 648 MHz | 128 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 142.0 |
![]() |
nVidia GeForce4 Ti 4400 | 02/2002 | 275 MHz | 550 MHz | 128 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 131.2 |
![]() |
nVidia GeForce4 Ti 4200 | 02/2002 | 252 MHz | 513 MHz | 128 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 119.9 |
![]() |
ATi Radeon 9500 Pro | 10/2002 | 277 MHz | 540 MHz | 128 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 119.6 |
![]() |
ATi Radeon 8500 LE | 02/2002 | 250 MHz | 400 MHz | 128 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 74.1 |
![]() |
nVidia GeForce4 MX 440 | 02/2002 | 275 MHz | 512 MHz | 64 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 64.3 |
![]() |
ATi Radeon 9000 Pro | 07/2002 | 275 MHz | 550 MHz | 64 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 64.1 |
![]() |
ATi Radeon 9000 | 07/2002 | 250 MHz | 400 MHz | 64 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 55.3 |
Test: Game 2 - Draghothic - High Detail je let na drakovi, a pokud jste viděli seriál Hra o trůny, tak už tušíte, odkud tvůrci čerpali inspiraci. Drak se svojí Matkou draků ničí ohněm město, takže se můžete kochat úchvatnými kouřovými efekty a skvělou perspektivu.
3D Mark 2001: Test: Game 2 - Draghothic - High Detail (Default) |
|||||||
Grafika | Rok | Takt jádra | Takt pamětí | Velikost paměti | Šířka sběrnice a typ | FPS | |
![]() |
nVidia GeForce4 Ti 4600 | 02/2002 | 300 MHz | 648 MHz | 128 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 146.7 |
![]() |
nVidia GeForce4 Ti 4400 | 02/2002 | 275 MHz | 550 MHz | 128 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 132.4 |
![]() |
ATi Radeon 9500 Pro | 10/2002 | 277 MHz | 540 MHz | 128 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 130.8 |
![]() |
nVidia GeForce4 Ti 4200 | 02/2002 | 252 MHz | 513 MHz | 128 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 121.0 |
![]() |
ATi Radeon 8500 LE | 02/2002 | 250 MHz | 400 MHz | 128 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 78.8 |
![]() |
nVidia GeForce4 MX 440 | 02/2002 | 275 MHz | 512 MHz | 64 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 70.5 |
![]() |
ATi Radeon 9000 Pro | 07/2002 | 275 MHz | 550 MHz | 64 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 66.6 |
![]() |
ATi Radeon 9000 | 07/2002 | 250 MHz | 400 MHz | 64 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 58.3 |
Test: Game 3 - Lobby s High Detail je inspirován hrou Max Payne. V testu je vidět lesklá podlaha, na které se odráží všechny objekty. Po kulkách zůstává omítka rozštěpená a kouří se z ní při zásahu, zatímco vystřílené náboje se valí po zemi. Efektní je i plášť samotného hrdiny, který má tendenci se deformovat podle jeho pohybu.
3D Mark 2001: Test: Game 3 - Lobby - High Detail (Default) |
|||||||
Grafika | Rok | Takt jádra | Takt pamětí | Velikost paměti | Šířka sběrnice a typ | FPS | |
![]() |
ATi Radeon 9500 Pro | 10/2002 | 277 MHz | 540 MHz | 128 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 145.0 |
![]() |
nVidia GeForce4 Ti 4600 | 02/2002 | 300 MHz | 648 MHz | 128 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 141.2 |
![]() |
nVidia GeForce4 Ti 4400 | 02/2002 | 275 MHz | 550 MHz | 128 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 130.0 |
![]() |
nVidia GeForce4 Ti 4200 | 02/2002 | 252 MHz | 513 MHz | 128 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 121.1 |
![]() |
nVidia GeForce4 MX 440 | 02/2002 | 275 MHz | 512 MHz | 64 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 84.6 |
![]() |
ATi Radeon 9000 Pro | 07/2002 | 275 MHz | 550 MHz | 64 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 83.0 |
![]() |
ATi Radeon 8500 LE | 02/2002 | 250 MHz | 400 MHz | 128 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 72.1 |
![]() |
ATi Radeon 9000 | 07/2002 | 250 MHz | 400 MHz | 64 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 69.6 |
Test: Game 4 - Nature s High Detail vás pomocí dronu provede přírodou v horách, kde žije starý rybář ve své chaloupce. Uvidíte stromy s jednotlivými listy a větvičkami. Voda teče a je průhledná, kde je hluboká vidíte odrazy oblohy a hor. Sem tam se mihne hejno motýlů a vy máte chuť být lovec motýlů. Ke spuštění je potřeba DirectX 8 + 8.1 a GPU které disponuje vertex + pixel shadery.
3D Mark 2001: Test: Game 4 - Nature - High Detail (Default) |
|||||||
Grafika | Rok | Takt jádra | Takt pamětí | Velikost paměti | Šířka sběrnice a typ | FPS | |
![]() |
nVidia GeForce4 Ti 4600 | 02/2002 | 300 MHz | 648 MHz | 128 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 65.5 |
![]() |
nVidia GeForce4 Ti 4400 | 02/2002 | 275 MHz | 550 MHz | 128 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 58.3 |
![]() |
nVidia GeForce4 Ti 4200 | 02/2002 | 252 MHz | 513 MHz | 128 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 52.9 |
![]() |
ATi Radeon 9500 Pro | 10/2002 | 277 MHz | 540 MHz | 128 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 50.2 |
![]() |
ATi Radeon 9000 Pro | 07/2002 | 275 MHz | 550 MHz | 64 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 30.3 |
![]() |
ATi Radeon 9000 | 07/2002 | 250 MHz | 400 MHz | 64 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 24.0 |
![]() |
ATi Radeon 8500 LE | 02/2002 | 250 MHz | 400 MHz | 128 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 23.7 |
![]() |
nVidia GeForce4 MX 440 | 02/2002 | 275 MHz | 512 MHz | 64 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | N/A |
Na tento test už to chce pořádnou grafickou kartu, která podporuje DirectX 9, jelikož už vše běží pouze na 32-bit barvách. Tou první u firmy ATi byl Radeon 9500 z roku 02/2002 a u nVidia GeForceFX z roku 02/2002. Také je to poslední test, který měl v prvních verzích podporu Windows 98-Me.
Test: Game 1 - Wings of Fury je útok mnoha letadel, kterým se říkalo létající pevnosti B17 a na ně utočí německé Messerschmitt Bf 109. Je tam spousta efektů, jako odlesky na trupu letadel, kouře a výbuchů.
3D Mark 2003: Test: Game 1 - Wings of Fury (Default) |
|||||||
Grafika | Rok | Takt jádra | Takt pamětí | Velikost paměti | Šířka sběrnice a typ | FPS | |
![]() |
ATi Radeon 9500 Pro | 10/2002 | 277 MHz | 540 MHz | 128 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 159.9 |
![]() |
nVidia GeForce4 Ti 4600 | 02/2002 | 300 MHz | 648 MHz | 128 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 151.1 |
![]() |
nVidia GeForce4 Ti 4400 | 02/2002 | 275 MHz | 550 MHz | 128 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 137.8 |
![]() |
nVidia GeForce4 Ti 4200 | 02/2002 | 252 MHz | 513 MHz | 128 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 127.5 |
![]() |
ATi Radeon 9000 Pro | 07/2002 | 275 MHz | 550 MHz | 64 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 101-5 |
![]() |
ATi Radeon 9000 | 07/2002 | 250 MHz | 400 MHz | 64 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 82.1 |
![]() |
ATi Radeon 8500 LE | 02/2002 | 250 MHz | 400 MHz | 128 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 78.9 |
![]() |
nVidia GeForce4 MX 440 | 02/2002 | 275 MHz | 512 MHz | 64 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 72.8 |
Test: Game 2 - Battle of Proxycon vizuálně připomíná hru DOOM 3 a je podobně náročný. Pokud se tedy výsledek dostane nad 30FPS, měl by se DOOM 3 na této grafice dát hrát.
3D Mark 2003: Test: Game 2 - Battle of Proxycon (Default) |
|||||||
Grafika | Rok | Takt jádra | Takt pamětí | Velikost paměti | Šířka sběrnice a typ | FPS | |
![]() |
ATi Radeon 9500 Pro | 10/2002 | 277 MHz | 540 MHz | 128 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 22.7 |
![]() |
nVidia GeForce4 Ti 4600 | 02/2002 | 300 MHz | 648 MHz | 128 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 13.8 |
![]() |
nVidia GeForce4 Ti 4400 | 02/2002 | 275 MHz | 550 MHz | 128 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 12.6 |
![]() |
nVidia GeForce4 Ti 4200 | 02/2002 | 252 MHz | 513 MHz | 128 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 11.6 |
![]() |
ATi Radeon 9000 Pro | 07/2002 | 275 MHz | 550 MHz | 64 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 8.1 |
![]() |
ATi Radeon 8500 LE | 02/2002 | 250 MHz | 400 MHz | 128 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 8.0 |
![]() |
ATi Radeon 9000 | 07/2002 | 250 MHz | 400 MHz | 64 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 7.0 |
![]() |
nVidia GeForce4 MX 440 | 02/2002 | 275 MHz | 512 MHz | 64 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | N/A |
Test: Game 3 - Trolls Lair, je plný realistických scén s přesnými stíny, a pixel shadery jsou zde použity k simulaci chování vlasů hlavní hrdinky.
3D Mark 2003: Test: Game 3 - Trolls Lair (Default) |
|||||||
Grafika | Rok | Takt jádra | Takt pamětí | Velikost paměti | Šířka sběrnice a typ | FPS | |
![]() |
ATi Radeon 9500 Pro | 10/2002 | 277 MHz | 540 MHz | 128 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 21.7 |
![]() |
nVidia GeForce4 Ti 4600 | 02/2002 | 300 MHz | 648 MHz | 128 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 13.0 |
![]() |
nVidia GeForce4 Ti 4400 | 02/2002 | 275 MHz | 550 MHz | 128 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 11.3 |
![]() |
nVidia GeForce4 Ti 4200 | 02/2002 | 252 MHz | 513 MHz | 128 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 11.0 |
![]() |
ATi Radeon 9000 Pro | 07/2002 | 275 MHz | 550 MHz | 64 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 9.3 |
![]() |
ATi Radeon 8500 LE | 02/2002 | 250 MHz | 400 MHz | 128 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 8.1 |
![]() |
ATi Radeon 9000 | 07/2002 | 250 MHz | 400 MHz | 64 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 8.0 |
![]() |
nVidia GeForce4 MX 440 | 02/2002 | 275 MHz | 512 MHz | 64 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | N/A |
Test: Game 4 - Mother Nature, když se spustí, na většině lowendových grafikách přinese tzv. slideshow.
3D Mark 2003: Test: Game 4 - Mother Nature (Default) |
|||||||
Grafika | Rok | Takt jádra | Takt pamětí | Velikost paměti | Šířka sběrnice a typ | FPS | |
![]() |
ATi Radeon 9500 Pro | 10/2002 | 277 MHz | 540 MHz | 128 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 26.1 |
![]() |
nVidia GeForce4 Ti 4600 | 02/2002 | 300 MHz | 648 MHz | 128 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | N/A |
![]() |
nVidia GeForce4 Ti 4400 | 02/2002 | 275 MHz | 550 MHz | 128 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | N/A |
![]() |
nVidia GeForce4 Ti 4200 | 02/2002 | 252 MHz | 513 MHz | 128 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | N/A |
![]() |
ATi Radeon 9000 Pro | 07/2002 | 275 MHz | 550 MHz | 64 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | N/A |
![]() |
ATi Radeon 9000 | 07/2002 | 250 MHz | 400 MHz | 64 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | N/A |
![]() |
ATi Radeon 8500 LE | 02/2002 | 250 MHz | 400 MHz | 128 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | N/A |
![]() |
nVidia GeForce4 MX 440 | 02/2002 | 275 MHz | 512 MHz | 64 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | N/A |
Soldier of Fortune - 2000
Test v rozlišení 1024x768/32-bit (High) | |||||||
Grafika | Rok | Takt jádra | Takt pamětí | Velikost paměti | Šířka sběrnice a typ | FPS | |
![]() |
ATi Radeon 9500 Pro | 10/2002 | 277 MHz | 540 MHz | 128 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 232.6 |
![]() |
nVidia GeForce4 Ti 4600 | 02/2002 | 300 MHz | 648 MHz | 128 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 213.1 |
![]() |
nVidia GeForce4 Ti 4400 | 02/2002 | 275 MHz | 550 MHz | 128 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 193.8 |
![]() |
nVidia GeForce4 Ti 4200 | 02/2002 | 252 MHz | 513 MHz | 128 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 177.7 |
![]() |
ATi Radeon 9000 Pro | 07/2002 | 275 MHz | 550 MHz | 64 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 143.4 |
![]() |
ATi Radeon 8500 LE | 02/2002 | 250 MHz | 400 MHz | 128 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 136.8 |
![]() |
ATi Radeon 9000 | 07/2002 | 250 MHz | 400 MHz | 64 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 120.9 |
![]() |
nVidia GeForce4 MX 440 | 02/2002 | 275 MHz | 512 MHz | 64 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 111.6 |
Soldier of Fortune - 2000
Test v rozlišení 1600x1200/32-bit (High) | |||||||
Grafika | Rok | Takt jádra | Takt pamětí | Velikost paměti | Šířka sběrnice a typ | FPS | |
![]() |
ATi Radeon 9500 Pro | 10/2002 | 277 MHz | 540 MHz | 128 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 116.4 |
![]() |
nVidia GeForce4 Ti 4400 | 02/2002 | 275 MHz | 550 MHz | 128 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 109.8 |
![]() |
nVidia GeForce4 Ti 4200 | 02/2002 | 252 MHz | 513 MHz | 128 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 100.3 |
![]() |
nVidia GeForce4 Ti 4600 | 02/2002 | 300 MHz | 648 MHz | 128 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 96.8 |
![]() |
ATi Radeon 9000 Pro | 07/2002 | 275 MHz | 550 MHz | 64 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 80.6 |
![]() |
ATi Radeon 8500 LE | 02/2002 | 250 MHz | 400 MHz | 128 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 73.2 |
![]() |
nVidia GeForce4 MX 440 | 02/2002 | 275 MHz | 512 MHz | 64 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 66.8 |
![]() |
ATi Radeon 9000 | 07/2002 | 250 MHz | 400 MHz | 64 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 66.1 |
Return to Castle Wolfenstein - 2001
Test v rozlišení 1024x768/32-bit (High) | |||||||
Grafika | Rok | Takt jádra | Takt pamětí | Velikost paměti | Šířka sběrnice a typ | FPS | |
![]() |
nVidia GeForce4 Ti 4600 | 02/2002 | 300 MHz | 648 MHz | 128 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 293.3 |
![]() |
nVidia GeForce4 Ti 4400 | 02/2002 | 275 MHz | 550 MHz | 128 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 278.6 |
![]() |
ATi Radeon 9500 Pro | 10/2002 | 277 MHz | 540 MHz | 128 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 267.8 |
![]() |
nVidia GeForce4 Ti 4200 | 02/2002 | 252 MHz | 513 MHz | 128 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 261.3 |
![]() |
nVidia GeForce4 MX 440 | 02/2002 | 275 MHz | 512 MHz | 64 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 192.7 |
![]() |
ATi Radeon 8500 LE | 02/2002 | 250 MHz | 400 MHz | 128 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 158.1 |
![]() |
ATi Radeon 9000 Pro | 07/2002 | 275 MHz | 550 MHz | 64 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 151.8 |
![]() |
ATi Radeon 9000 | 07/2002 | 250 MHz | 400 MHz | 64 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 130.4 |
Return to Castle Wolfenstein - 2001
Test v rozlišení 1600x1200/32-bit (High) | |||||||
Grafika | Rok | Takt jádra | Takt pamětí | Velikost paměti | Šířka sběrnice a typ | FPS | |
![]() |
nVidia GeForce4 Ti 4600 | 02/2002 | 300 MHz | 648 MHz | 128 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 159.3 |
![]() |
ATi Radeon 9500 Pro | 10/2002 | 277 MHz | 540 MHz | 128 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 129.5 |
![]() |
nVidia GeForce4 MX 440 | 02/2002 | 275 MHz | 512 MHz | 64 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 94.9 |
Serious Sam: The Second Encountern - 02/2002
Test v rozlišení 1024x768/32-bit (Custom) - OpenGL | |||||||
Grafika | Rok | Takt jádra | Takt pamětí | Velikost paměti | Šířka sběrnice a typ | FPS | |
![]() |
nVidia GeForce4 Ti 4600 | 02/2002 | 300 MHz | 648 MHz | 128 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 94.9 |
![]() |
nVidia GeForce4 Ti 4400 | 02/2002 | 275 MHz | 550 MHz | 128 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 86.1 |
![]() |
nVidia GeForce4 Ti 4200 | 02/2002 | 252 MHz | 513 MHz | 128 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 77.0 |
![]() |
ATi Radeon 9000 Pro | 07/2002 | 275 MHz | 550 MHz | 64 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 69.7 |
![]() |
ATi Radeon 9500 Pro | 10/2002 | 277 MHz | 540 MHz | 128 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 67.4 |
![]() |
ATi Radeon 9000 | 07/2002 | 250 MHz | 400 MHz | 64 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 58.0 |
![]() |
ATi Radeon 8500 LE | 02/2002 | 250 MHz | 400 MHz | 128 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 51.2 |
![]() |
nVidia GeForce4 MX 440 | 02/2002 | 275 MHz | 512 MHz | 64 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 48.0 |
Serious Sam: The Second Encountern - 02/2002
Test v rozlišení 1024x768/32-bit (Custom) - DirectX | |||||||
Grafika | Rok | Takt jádra | Takt pamětí | Velikost paměti | Šířka sběrnice a typ | FPS | |
![]() |
nVidia GeForce4 Ti 4600 | 02/2002 | 300 MHz | 648 MHz | 128 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 102.4 |
![]() |
nVidia GeForce4 Ti 4400 | 02/2002 | 275 MHz | 550 MHz | 128 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 93.8 |
![]() |
nVidia GeForce4 Ti 4200 | 02/2002 | 252 MHz | 513 MHz | 128 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 90.6 |
![]() |
ATi Radeon 9500 Pro | 10/2002 | 277 MHz | 540 MHz | 128 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 81.4 |
![]() |
ATi Radeon 9000 Pro | 07/2002 | 275 MHz | 550 MHz | 64 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 66.1 |
![]() |
nVidia GeForce4 MX 440 | 02/2002 | 275 MHz | 512 MHz | 64 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 53.2 |
![]() |
ATi Radeon 9000 | 07/2002 | 250 MHz | 400 MHz | 64 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 51.5 |
![]() |
ATi Radeon 8500 LE | 02/2002 | 250 MHz | 400 MHz | 128 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 44.5 |
Unreal Tournament 2003 - 02/2002
Test v rozlišení 1024x768/32-bit (Normalest) - Bootmatch | |||||||
Grafika | Rok | Takt jádra | Takt pamětí | Velikost paměti | Šířka sběrnice a typ | FPS | |
![]() |
ATi Radeon 9500 Pro | 10/2002 | 277 MHz | 540 MHz | 128 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 137.3 |
![]() |
nVidia GeForce4 Ti 4600 | 02/2002 | 300 MHz | 648 MHz | 128 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 113.2 |
![]() |
nVidia GeForce4 Ti 4400 | 02/2002 | 275 MHz | 550 MHz | 128 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 103.0 |
![]() |
nVidia GeForce4 Ti 4200 | 02/2002 | 252 MHz | 513 MHz | 128 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 94.3 |
![]() |
ATi Radeon 8500 LE | 02/2002 | 250 MHz | 400 MHz | 128 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 62.9 |
![]() |
ATi Radeon 9000 Pro | 07/2002 | 275 MHz | 550 MHz | 64 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 60.2 |
![]() |
nVidia GeForce4 MX 440 | 02/2002 | 275 MHz | 512 MHz | 64 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 54.0 |
![]() |
ATi Radeon 9000 | 07/2002 | 250 MHz | 400 MHz | 64 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 52.6 |
Unreal Tournament 2003 - 02/2002
Test v rozlišení 1600x1200/32-bit (Highest) - Bootmatch | |||||||
Grafika | Rok | Takt jádra | Takt pamětí | Velikost paměti | Šířka sběrnice a typ | FPS | |
![]() |
ATi Radeon 9500 Pro | 10/2002 | 277 MHz | 540 MHz | 128 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 63.6 |
![]() |
nVidia GeForce4 Ti 4600 | 02/2002 | 300 MHz | 648 MHz | 128 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 54.7 |
![]() |
nVidia GeForce4 Ti 4400 | 02/2002 | 275 MHz | 550 MHz | 128 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 51.6 |
![]() |
nVidia GeForce4 Ti 4200 | 02/2002 | 252 MHz | 513 MHz | 128 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 47.4 |
![]() |
ATi Radeon 8500 LE | 02/2002 | 250 MHz | 400 MHz | 128 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 33.1 |
![]() |
ATi Radeon 9000 Pro | 07/2002 | 275 MHz | 550 MHz | 64 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 29.3 |
![]() |
nVidia GeForce4 MX 440 | 02/2002 | 275 MHz | 512 MHz | 64 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 27.1 |
![]() |
ATi Radeon 9000 | 07/2002 | 250 MHz | 400 MHz | 64 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 26.2 |
Half-Life 2 - 2004
Test v rozlišení 800x600/32-bit (Low) | |||||||
Grafika | Rok | Takt jádra | Takt pamětí | Velikost paměti | Šířka sběrnice a typ | FPS | |
![]() |
nVidia GeForce4 Ti 4600 | 02/2002 | 300 MHz | 648 MHz | 128 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 149.4 |
![]() |
nVidia GeForce4 Ti 4400 | 02/2002 | 275 MHz | 550 MHz | 128 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 142.4 |
![]() |
nVidia GeForce4 MX 440 | 02/2002 | 275 MHz | 512 MHz | 64 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 136.5 |
![]() |
nVidia GeForce4 Ti 4200 | 02/2002 | 252 MHz | 513 MHz | 128 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 134.7 |
![]() |
ATi Radeon 9500 Pro | 10/2002 | 277 MHz | 540 MHz | 128 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 133.6 |
![]() |
ATi Radeon 8500 LE | 02/2002 | 250 MHz | 400 MHz | 128 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 121.9 |
![]() |
ATi Radeon 9000 Pro | 07/2002 | 275 MHz | 550 MHz | 64 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 103.3 |
![]() |
ATi Radeon 9000 | 07/2002 | 250 MHz | 400 MHz | 64 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 93.3 |
Half-Life 2 - 2004
Test v rozlišení 1024x768/32-bit (High) | |||||||
Grafika | Rok | Takt jádra | Takt pamětí | Velikost paměti | Šířka sběrnice a typ | FPS | |
![]() |
nVidia GeForce4 MX 440 | 02/2002 | 275 MHz | 512 MHz | 64 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 80.0 |
![]() |
ATi Radeon 9500 Pro | 10/2002 | 277 MHz | 540 MHz | 128 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 68.2 |
![]() |
nVidia GeForce4 Ti 4600 | 02/2002 | 300 MHz | 648 MHz | 128 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 63.7 |
![]() |
nVidia GeForce4 Ti 4400 | 02/2002 | 275 MHz | 550 MHz | 128 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 57.8 |
![]() |
nVidia GeForce4 Ti 4200 | 02/2002 | 252 MHz | 513 MHz | 128 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 50.7 |
![]() |
ATi Radeon 8500 LE | 02/2002 | 250 MHz | 400 MHz | 128 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 43.9 |
![]() |
ATi Radeon 9000 Pro | 07/2002 | 275 MHz | 550 MHz | 64 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 34.2 |
![]() |
ATi Radeon 9000 | 07/2002 | 250 MHz | 400 MHz | 64 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 32.0 |
DOOM 3 - 2005
Test v rozlišení 800x600/32-bit (Medium) | |||||||
Grafika | Rok | Takt jádra | Takt pamětí | Velikost paměti | Šířka sběrnice a typ | FPS | |
![]() |
ATi Radeon 9500 Pro | 10/2002 | 277 MHz | 540 MHz | 128 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 51.6 |
![]() |
nVidia GeForce4 Ti 4200 | 02/2002 | 252 MHz | 513 MHz | 128 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 32.7 |
![]() |
nVidia GeForce4 Ti 4600 | 02/2002 | 300 MHz | 648 MHz | 128 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 31.6 |
![]() |
nVidia GeForce4 Ti 4400 | 02/2002 | 275 MHz | 550 MHz | 128 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 28.8 |
![]() |
nVidia GeForce4 MX 440 | 02/2002 | 275 MHz | 512 MHz | 64 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 15.9 |
![]() |
ATi Radeon 9000 Pro | 07/2002 | 275 MHz | 550 MHz | 64 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 15.8 |
![]() |
ATi Radeon 8500 LE | 02/2002 | 250 MHz | 400 MHz | 128 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 15.3 |
![]() |
ATi Radeon 9000 | 07/2002 | 250 MHz | 400 MHz | 64 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 14.0 |
DOOM 3 - 2005
Test v rozlišení 1024x768/32-bit (Ultra) | |||||||
Grafika | Rok | Takt jádra | Takt pamětí | Velikost paměti | Šířka sběrnice a typ | FPS | |
![]() |
ATi Radeon 9500 Pro | 10/2002 | 277 MHz | 540 MHz | 128 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 25.3 |
![]() |
nVidia GeForce4 Ti 4200 | 02/2002 | 252 MHz | 513 MHz | 128 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 10.8 |
![]() |
nVidia GeForce4 MX 440 | 02/2002 | 275 MHz | 512 MHz | 64 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 9.1 |
![]() |
nVidia GeForce4 Ti 4600 | 02/2002 | 300 MHz | 648 MHz | 128 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 9.0 |
![]() |
ATi Radeon 9000 Pro | 07/2002 | 275 MHz | 550 MHz | 64 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 8.6 |
![]() |
nVidia GeForce4 Ti 4400 | 02/2002 | 275 MHz | 550 MHz | 128 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 8.3 |
![]() |
ATi Radeon 8500 LE | 02/2002 | 250 MHz | 400 MHz | 128 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 8.1 |
![]() |
ATi Radeon 9000 | 07/2002 | 250 MHz | 400 MHz | 64 MB / DDR1 | 128 bit / AGP | 7.7 |
Komentáře