Hercules 3D Prophet 4000XT 64MB používá GPU bývalé společnosti Imagination Technology s označením PowerVR Kyro. Karta má aktivní chlazení, které stále funguje. Kdysi dávno tento kousek hardwaru silně kritizovala firma nVidia. Bohužel se mi nepodařilo najít konkrétní cenovou nabídku ani zmínku v recenzích tehdejších časopisů, jako byl například Chip. Dokonce ani v srpnovém čísle z roku 2000, kde byl velký test grafických karet, není o Kyro žádná zmínka. Jedinou cenu 5502 Kč, kterou jsem našel, je až z března roku 2001.
Společnost STMicroelectronics šla svou vlastní technologickou cestou, což dnes činí kartu Hercules 3D Prophet 4000XT unikátní, protože vsadila na architekturu tiled-based rendering, techniku, kterou čip PowerVR Kyro využíval k optimalizaci výkonu. Na rozdíl od tradičního zpracování obrazu PowerVR Kyro nekreslí obraz pixel po pixelu, ale rozděluje ho na malé dlaždice, což mu umožňuje efektivněji řídit paměť a lépe pracovat se scénami plnými detailů. Tato karta dokázala překvapit v hrách náročných na paměť a v některých případech dokonce konkurovat dražším modelům tehdejší konkurence.
Nicméně jedním z klíčových omezení této karty bylo, že neobsahovala jednotky pro Transform and Lighting (T&L), které už konkurence nabízela a často na to upozorňovala. Absence T&L jednotek znamenala, že větší část grafických úloh, jako jsou výpočty geometrie a nasvětlování, musel vykonávat procesor. To vedlo k horšímu výkonu v syntetických testech, jako jsou 3D Mark 2000 a 2001, které tyto pokročilé funkce intenzivně využívaly.
Ve hrách byla situace samozřejmě jiná, protože herní enginy tehdy ještě nevyužívaly Transform and Lighting. Než ale přišla doba, kdy je začaly využívat, byly grafické karty střední třídy z roku 2000 tak slabé, že hry nebylo možné plynule hrát. Například jsem testoval Serious Sam: The Second Encounter z roku 2002, který byl na tyto testované karty už moc náročný i se silným procesorem.
Grafická karta Hercules 3D Prophet 4000XT se také zvláštně chovala ve hře Soldier of Fortune z roku 2000, která běžela pomalu na všech sestavách, pravděpodobně kvůli ovladačům. To ukazuje, jak jiná technologie mohla někdy špatně fungovat, což muselo být v té době frustrující, protože internet nebyl tak rozšířený a náprava mohla být zdlouhavá. Já sám jsem řešení zatím nehledal.
Konstrukčně je PowerVR Kyro jednoduchá karta, která využívala v té době levnější výrobní technologii 250 nm. I přes relativně nízký takt vyžadovala aktivní chlazení. Musím uznat, že napříč různými procesory dokázala porážet robustní kartu 3dfx Voodoo5 5500, která měla dokonce dva VGA čipy. Jakmile ale software podporoval T&L jednotky, karty jako nVidia GeForce2 MX a ATi Radeon 7200 získávaly výraznou výhodu oproti PowerVR Kyro, což jim dávalo značný náskok ve výkonnosti.
Výrobce PowerVR Kyro argumentoval tím, že v roce 2000 žádná hra plně nevyužívala T&L jednotky, což byla pravda, ale absence této technologie se ukázala jako velká nevýhoda. Grafické karty vybavené jednotkami pro Transform and Lighting (T&L) měly v té době značnou výhodu. Nejenže poskytovaly lepší výkon v náročnějších aplikacích, ale také měly silný dopad na marketing. V benchmarkových testech, jako byly 3DMark 2000 a 2001, přítomnost T&L jednotek dramaticky zvyšovala skóre. To bylo pro zákazníky jasným signálem o výkonnostním posunu a tato výhoda hrála významnou roli v rozhodovacím procesu při výběru grafické karty.
PARAMETRY | |
Uvedeno na trh: | 2000 |
Obecný název jádra: |
Kyro |
Kódové označení jádra: | STG4000-X |
Připojení přes: | AGP 4x |
Jádro vyrobeno technologii: | 250nm |
Frekvence jádra: | 115MHz |
Pixel Pipeline: | 2 |
TMU Per Pipeline: | 2 |
Pixel Fillrate: | 230 MPixel/s |
Texel Fillrate: | 230 MTexel/s |
Podpora DirectX: | Verze 6 |
Velikost pamětí: | 64MB |
Frekvence pamětí: | 115MHz |
Efektivní taktování pamětí: | 115MHz |
Typ paměti: | SD-RAM |
Šířka sběrnice: | 128-bit |
Šířka pásma pamětí: | 1840 MB/s |
Tabulky s výkonem
Výkon grafických karet byl testován s moderním procesorem Intel Pentium E6700 přetaktovaným na 3,6 GHz. Operační paměť typu DDR1 má kapacitu 512 MB a testy probíhaly na operačním systému Windows XP SP2.
Výkon grafické karety 3dfx Voodoo5 5500 byl testován na procesoru AMD Athlon 3000+ přetaktováním na 2,3 GHz. Operační paměť typu DDR1 má kapacitu 512 MB a testy probíhaly na operačním systému Windows Millennium.
- Ovladače
- nVidia 71.89
- ATi Catalyst 6.04
🔪Vzájemná nevraživost🔪 | |||
2001 |
nVidia | ATi | KYRO+3dfx+Matrox |
04 / GeForce Quadro | |||
06 / GeForce2 MX | 06 / Radeon 7200 SDR | 09 / Matrox G450 | |
04 / GeForce2 GTS | 06 / Radeon 7200 DDR | 08 / Prophet 4000XT | |
08 / GeForce2 Ultra | 09 / Voodoo5 5500 |
Test pochází z roku 1997, je tedy staršího data a hodí se tedy pro starší grafické karty. Jeho rozlišení je pevné 640×480 a 16-bit barev. Podpora je zde DirectX 5 a výš, což zvládají první karty z roku 1996 jako 3DFX karty Voodoo 1 a třeba ATi 3D Rage II. Výrobců ale bylo více, třeba jako S3, Matrox, Intel, nVidia, SiS nebo 3Dlabs. Test má i celkové scóre, ale to nás zde zajímat nebude, jelikož více o výkonu ve 3D vypoví výsledek FPS.
Test: Robots je jednoduchý a nenáročný test. Hledat zde nějaké efekty je marné a nejsou zde ani stíny. Ovšem okolí má nádech různorodého nasvětlení.
Final Reality: Test: Robots (640x480/16) |
|||||||
Grafika | Rok | Takt jádra | Takt pamětí | Velikost paměti | Šířka sběrnice a typ | FPS | |
![]() |
VR Kyro 4000XT | 08/2000 | 115 MHz | 115 MHz | 64 MB/SDR | 128 bit/AGP | 653.3 |
![]() |
nVidia GeForce2 Ultra | 08/2000 | 250 MHz | 458 MHz | 64 MB/DDR | 128 bit/AGP | 450.8 |
![]() |
nVidia GeForce2 GTS | 04/2000 | 200 MHz | 333 MHz | 32 MB/DDR | 128 bit/AGP | 433.7 |
![]() |
nVidia GeForce2 MX | 06/2000 | 175 MHz | 183 MHz | 32 MB/SDR | 128 bit/AGP | 415.5 |
![]() |
ATi Radeon 7200 | 06/2000 | 164 MHz | 328 MHz | 32 MB/DDR | 128 bit/AGP | 382.9 |
![]() |
ATi Radeon 7200 | 06/2000 | 160 MHz | 160 MHz | 32 MB/SDR | 128 bit/AGP | 380.0 |
![]() |
3dfx Voodoo5 5500 | 09/2000 | 167 MHz | 167 MHz | 64 MB/SDR | 128 bit/AGP | 130.6 |
![]() |
Matrox Millennium G450 | 09/2000 | 125 MHz | 288 MHz | 32 MB/DDR | 64 bit/AGP | 72.4 |
![]() |
nVidia GeForce Quadro | 04/2000 | 140 MHz | 333 MHz | 64 MB/DDR | 128 bit/AGP | 59.1 |
x480/16)
Test: City scene je průlet městem, kde jsou pěkné textury ve formě reklam, a jednou z nich je na hru Max Payne. Hlavní efekty zahrnuje sklo a tedy průhlednost. Dalším je mlha, avšak ta je plochá.
Final Reality: Test: City scena (640x480/16) |
|||||||
Grafika | Rok | Takt jádra | Takt pamětí | Velikost paměti | Šířka sběrnice a typ | FPS | |
![]() |
VR Kyro 4000XT | 08/2000 | 115 MHz | 115 MHz | 64 MB/SDR | 128 bit/AGP | 829.2 |
![]() |
nVidia GeForce2 Ultra | 08/2000 | 250 MHz | 458 MHz | 64 MB/DDR | 128 bit/AGP | 626.1 |
![]() |
nVidia GeForce2 GTS | 04/2000 | 200 MHz | 333 MHz | 32 MB/DDR | 128 bit/AGP | 619.5 |
![]() |
nVidia GeForce2 MX | 06/2000 | 175 MHz | 183 MHz | 32 MB/SDR | 128 bit/AGP | 614.4 |
![]() |
ATi Radeon 7200 | 06/2000 | 164 MHz | 328 MHz | 32 MB/DDR | 128 bit/AGP | 606.3 |
![]() |
ATi Radeon 7200 | 06/2000 | 160 MHz | 160 MHz | 32 MB/SDR | 128 bit/AGP | 595.7 |
![]() |
3dfx Voodoo5 5500 | 09/2000 | 167 MHz | 167 MHz | 64 MB/SDR | 128 bit/AGP | 160.4 |
![]() |
Matrox Millennium G450 | 09/2000 | 125 MHz | 288 MHz | 32 MB/DDR | 64 bit/AGP | 32.4 |
![]() |
nVidia GeForce Quadro | 04/2000 | 140 MHz | 333 MHz | 64 MB/DDR | 128 bit/AGP | 58.7 |
Tímto testem začíná možnost nastavit různá rozlišení i hloubku barev. Také zde ještě není podpora T&L jednotky a tak ho zvládnou i starší karty. Test má plnou podporu DirectX 6.1.
Test: Game 1 - Race je rychlý závod futuristických vznášedel po okruhu s různými překážkami a efekty. Zaměřoval se na: Zpracování polygonů, Motion blur (rozmazání pohybu), Environment mapping (mapování prostředí) a Fog (mlha).
3D Mark 1999: Test: Game 1 - Race (Default) |
|||||||
Grafika | Rok | Takt jádra | Takt pamětí | Velikost paměti | Šířka sběrnice a typ | FPS | |
![]() |
nVidia GeForce2 Ultra | 08/2000 | 250 MHz | 458 MHz | 64 MB/DDR | 128 bit/AGP | 235.3 |
![]() |
nVidia GeForce2 GTS | 04/2000 | 200 MHz | 333 MHz | 32 MB/DDR | 128 bit/AGP | 184.9 |
![]() |
nVidia GeForce Quadro | 04/2000 | 140 MHz | 333 MHz | 64 MB/DDR | 128 bit/AGP | 174.1 |
![]() |
VR Kyro 4000XT | 08/2000 | 115 MHz | 115 MHz | 64 MB/SDR | 128 bit/AGP | 138.6 |
![]() |
3dfx Voodoo5 5500 | 09/2000 | 167 MHz | 167 MHz | 64 MB/SDR | 128 bit/AGP | 130.6 |
![]() |
nVidia GeForce2 MX | 06/2000 | 175 MHz | 183 MHz | 32 MB/SDR | 128 bit/AGP | 123.5 |
![]() |
ATi Radeon 7200 | 06/2000 | 164 MHz | 328 MHz | 32 MB/DDR | 128 bit/AGP | 99.7 |
![]() |
ATi Radeon 7200 | 06/2000 | 160 MHz | 160 MHz | 32 MB/SDR | 128 bit/AGP | 96.0 |
![]() |
Matrox Millennium G450 | 09/2000 | 125 MHz | 288 MHz | 32 MB/DDR | 64 bit/AGP | 61.6 |
Test: Game 2 - First Person simuluje střílečku z pohledu první osoby, kde jsou viditelné efekty, jako je mlha ze střelby a účinné zásahy. Hlavním objektem je však samotná zbraň, na které se odráží světelné prostředí, jímž procházíte. Ani zde ale pohybující se tělesa nevrhají žádné stíny.
3D Mark 1999: Test: Game 2 - First Person (Default) |
|||||||
Grafika | Rok | Takt jádra | Takt pamětí | Velikost paměti | Šířka sběrnice a typ | FPS | |
![]() |
nVidia GeForce2 Ultra | 08/2000 | 250 MHz | 458 MHz | 64 MB/DDR | 128 bit/AGP | 241.3 |
![]() |
nVidia GeForce2 GTS | 04/2000 | 200 MHz | 333 MHz | 32 MB/DDR | 128 bit/AGP | 201.0 |
![]() |
nVidia GeForce Quadro | 04/2000 | 140 MHz | 333 MHz | 64 MB/DDR | 128 bit/AGP | 170.1 |
![]() |
3dfx Voodoo5 5500 | 09/2000 | 167 MHz | 167 MHz | 64 MB/SDR | 128 bit/AGP | 160.4 |
![]() |
nVidia GeForce2 MX | 06/2000 | 175 MHz | 183 MHz | 32 MB/SDR | 128 bit/AGP | 149.2 |
![]() |
ATi Radeon 7200 | 06/2000 | 164 MHz | 328 MHz | 32 MB/DDR | 128 bit/AGP | 119.8 |
![]() |
VR Kyro 4000XT | 08/2000 | 115 MHz | 115 MHz | 64 MB/SDR | 128 bit/AGP | 114.6 |
![]() |
ATi Radeon 7200 | 06/2000 | 160 MHz | 160 MHz | 32 MB/SDR | 128 bit/AGP | 114.3 |
![]() |
Matrox Millennium G450 | 09/2000 | 125 MHz | 288 MHz | 32 MB/DDR | 64 bit/AGP | 56.0 |
První z 3D Mark, který má podporu T&L jednotky a vyšel ještě v roce 1999. Z toho těžily především grafické karty nVidia, když v roce 1999 uvedla své první GPU GeForce 256 SDR a DDR. Test má plnou podporu DirectX 7.
Test: Game 1 - Helicopter s High Detail ukazuje simulaci letu bojového vrtulníku, kde je spousta objektů v podobě stromů, také kouře z letu a zásahů raket. Stíny zde už jsou, ale jsou statické a tudíž nepřesné.
3D Mark 2000: Test: Game 1 - Helicopter - High Detail (Default) |
|||||||
Grafika | Rok | Takt jádra | Takt pamětí | Velikost paměti | Šířka sběrnice a typ | FPS | |
![]() |
nVidia GeForce2 Ultra | 08/2000 | 250 MHz | 458 MHz | 64 MB/DDR | 128 bit/AGP | 76.2 |
![]() |
nVidia GeForce2 GTS | 04/2000 | 200 MHz | 333 MHz | 32 MB/DDR | 128 bit/AGP | 54.8 |
![]() |
nVidia GeForce Quadro | 04/2000 | 140 MHz | 333 MHz | 64 MB/DDR | 128 bit/AGP | 50.3 |
![]() |
nVidia GeForce2 MX | 06/2000 | 175 MHz | 183 MHz | 32 MB/SDR | 128 bit/AGP | 38.1 |
![]() |
3dfx Voodoo5 5500 | 09/2000 | 167 MHz | 167 MHz | 64 MB/SDR | 128 bit/AGP | 37.6 |
![]() |
ATi Radeon 7200 | 06/2000 | 164 MHz | 328 MHz | 32 MB/DDR | 128 bit/AGP | 32.3 |
![]() |
VR Kyro 4000XT | 08/2000 | 115 MHz | 115 MHz | 64 MB/SDR | 128 bit/AGP | 30.1 |
![]() |
ATi Radeon 7200 | 06/2000 | 160 MHz | 160 MHz | 32 MB/SDR | 128 bit/AGP | 28.3 |
![]() |
Matrox Millennium G450 | 09/2000 | 125 MHz | 288 MHz | 32 MB/DDR | 64 bit/AGP | 13.3 |
Test: Game 2 - Adventure s High Detail je průlet přístavem, kde jsou relativně detailní budovy s hezkým osvětlením. Na konci je také pohled na lodě, které už nejsou příliš detailní, a na vodu, která je statická, ale odráží objekty umístěné poblíž.
3D Mark 2000: Test: Game 2 - Adventure - High Detail (Default) |
|||||||
Grafika | Rok | Takt jádra | Takt pamětí | Velikost paměti | Šířka sběrnice a typ | FPS | |
![]() |
nVidia GeForce2 Ultra | 08/2000 | 250 MHz | 458 MHz | 64 MB/DDR | 128 bit/AGP | 152.3 |
![]() |
nVidia GeForce2 GTS | 04/2000 | 200 MHz | 333 MHz | 32 MB/DDR | 128 bit/AGP | 124.6 |
![]() |
VR Kyro 4000XT | 08/2000 | 115 MHz | 115 MHz | 64 MB/SDR | 128 bit/AGP | 89.4 |
![]() |
nVidia GeForce Quadro | 04/2000 | 140 MHz | 333 MHz | 64 MB/DDR | 128 bit/AGP | 87.8 |
![]() |
nVidia GeForce2 MX | 06/2000 | 175 MHz | 183 MHz | 32 MB/SDR | 128 bit/AGP | 84.2 |
![]() |
3dfx Voodoo5 5500 | 09/2000 | 167 MHz | 167 MHz | 64 MB/SDR | 128 bit/AGP | 61.0 |
![]() |
ATi Radeon 7200 | 06/2000 | 164 MHz | 328 MHz | 32 MB/DDR | 128 bit/AGP | 67.3 |
![]() |
ATi Radeon 7200 | 06/2000 | 160 MHz | 160 MHz | 32 MB/SDR | 128 bit/AGP | 62.2 |
![]() |
Matrox Millennium G450 | 09/2000 | 125 MHz | 288 MHz | 32 MB/DDR | 64 bit/AGP | 30.4 |
Zde je plná podpora DirectX 8 + 8.1, takže karty co mají vertex + pixel shadery, bodové sprity a šířku paměťové sběrnice aspoň 128-bit, budou mít to nejlepší scóre. První karty, které si s tím poradily, byly nVidia GeForceFX z roku 2001 a ATi Radeon 9000 z roku 2001.
Test: Game 1 - Car Chase s High Detail je akční jízda s bojovým jeepem, který má na korbě granátomet, takže jde o náročnou scénu plnou světelných výbuchů. V tomto testu je také patrná určitá deformace materiálů a i nějaké částice od kol odletují.
3D Mark 2001: Test: Game 1 - Car Chase - High Detail (Default) |
|||||||
Grafika | Rok | Takt jádra | Takt pamětí | Velikost paměti | Šířka sběrnice a typ | FPS | |
![]() |
nVidia GeForce2 Ultra | 08/2000 | 250 MHz | 458 MHz | 64 MB/DDR | 128 bit/AGP | 49.6 |
![]() |
nVidia GeForce2 GTS | 04/2000 | 200 MHz | 333 MHz | 32 MB/DDR | 128 bit/AGP | 36.4 |
![]() |
nVidia GeForce Quadro | 04/2000 | 140 MHz | 333 MHz | 64 MB/DDR | 128 bit/AGP | 30.8 |
![]() |
ATi Radeon 7200 | 06/2000 | 164 MHz | 328 MHz | 32 MB/DDR | 128 bit/AGP | 30.1 |
![]() |
nVidia GeForce2 MX | 06/2000 | 175 MHz | 183 MHz | 32 MB/SDR | 128 bit/AGP | 27.2 |
![]() |
ATi Radeon 7200 | 06/2000 | 160 MHz | 160 MHz | 32 MB/SDR | 128 bit/AGP | 26.8 |
![]() |
VR Kyro 4000XT | 08/2000 | 115 MHz | 115 MHz | 64 MB/SDR | 128 bit/AGP | 25.5 |
![]() |
3dfx Voodoo5 5500 | 09/2000 | 167 MHz | 167 MHz | 64 MB/SDR | 128 bit/AGP | 24.3 |
![]() |
Matrox Millennium G450 | 09/2000 | 125 MHz | 288 MHz | 32 MB/DDR | 64 bit/AGP | 11.4 |
Test: Game 2 - Draghothic - High Detail je let na drakovi, a pokud jste viděli seriál Hra o trůny, tak už tušíte, odkud tvůrci čerpali inspiraci. Drak se svojí Matkou draků ničí ohněm město, takže se můžete kochat úchvatnými kouřovými efekty a skvělou perspektivu.
3D Mark 2001: Test: Game 2 - Draghothic - High Detail (Default) |
|||||||
Grafika | Rok | Takt jádra | Takt pamětí | Velikost paměti | Šířka sběrnice a typ | FPS | |
![]() |
nVidia GeForce2 Ultra | 08/2000 | 250 MHz | 458 MHz | 64 MB/DDR | 128 bit/AGP | 51.4 |
![]() |
nVidia GeForce2 GTS | 04/2000 | 200 MHz | 333 MHz | 32 MB/DDR | 128 bit/AGP | 38.0 |
![]() |
ATi Radeon 7200 | 06/2000 | 164 MHz | 328 MHz | 32 MB/DDR | 128 bit/AGP | 35.3 |
![]() |
nVidia GeForce Quadro | 04/2000 | 140 MHz | 333 MHz | 64 MB/DDR | 128 bit/AGP | 33.2 |
![]() |
VR Kyro 4000XT | 08/2000 | 115 MHz | 115 MHz | 64 MB/SDR | 128 bit/AGP | 32.9 |
![]() |
ATi Radeon 7200 | 06/2000 | 160 MHz | 160 MHz | 32 MB/SDR | 128 bit/AGP | 31.4 |
![]() |
nVidia GeForce2 MX | 06/2000 | 175 MHz | 183 MHz | 32 MB/SDR | 128 bit/AGP | 27.4 |
![]() |
3dfx Voodoo5 5500 | 09/2000 | 167 MHz | 167 MHz | 64 MB/SDR | 128 bit/AGP | 19.1 |
![]() |
Matrox Millennium G450 | 09/2000 | 125 MHz | 288 MHz | 32 MB/DDR | 64 bit/AGP | 7.3 |
Test: Game 3 - Lobby s High Detail je inspirován hrou Max Payne. V testu je vidět lesklá podlaha, na které se odráží všechny objekty. Po kulkách zůstává omítka rozštěpená a kouří se z ní při zásahu, zatímco vystřílené náboje se valí po zemi. Efektní je i plášť samotného hrdiny, který má tendenci se deformovat podle jeho pohybu.
3D Mark 2001: Test: Game 3 - Lobby - High Detail (Default) |
|||||||
Grafika | Rok | Takt jádra | Takt pamětí | Velikost paměti | Šířka sběrnice a typ | FPS | |
![]() |
nVidia GeForce2 Ultra | 08/2000 | 250 MHz | 458 MHz | 64 MB/DDR | 128 bit/AGP | 59.1 |
![]() |
nVidia GeForce2 GTS | 04/2000 | 200 MHz | 333 MHz | 32 MB/DDR | 128 bit/AGP | 41.8 |
![]() |
3dfx Voodoo5 5500 | 09/2000 | 167 MHz | 167 MHz | 64 MB/SDR | 128 bit/AGP | 41.5 |
![]() |
nVidia GeForce Quadro | 04/2000 | 140 MHz | 333 MHz | 64 MB/DDR | 128 bit/AGP | 38.7 |
![]() |
ATi Radeon 7200 | 06/2000 | 164 MHz | 328 MHz | 32 MB/DDR | 128 bit/AGP | 33.2 |
![]() |
nVidia GeForce2 MX | 06/2000 | 175 MHz | 183 MHz | 32 MB/SDR | 128 bit/AGP | 29.1 |
![]() |
ATi Radeon 7200 | 06/2000 | 160 MHz | 160 MHz | 32 MB/SDR | 128 bit/AGP | 28.5 |
![]() |
VR Kyro 4000XT | 08/2000 | 115 MHz | 115 MHz | 64 MB/SDR | 128 bit/AGP | 25.6 |
![]() |
Matrox Millennium G450 | 09/2000 | 125 MHz | 288 MHz | 32 MB/DDR | 64 bit/AGP | 11.9 |
Sin - 1998
Test v rozlišení 800x600/16-bit (Max) | |||||||
Grafika | Rok | Takt jádra | Takt pamětí | Velikost paměti | Šířka sběrnice a typ | FPS | |
![]() |
nVidia GeForce2 Ultra | 08/2000 | 250 MHz | 458 MHz | 64 MB/DDR | 128 bit/AGP | 240.1 |
![]() |
nVidia GeForce2 GTS | 04/2000 | 200 MHz | 333 MHz | 32 MB/DDR | 128 bit/AGP | 174.2 |
![]() |
ATi Radeon 7200 | 06/2000 | 164 MHz | 328 MHz | 32 MB/DDR | 128 bit/AGP | 171.6 |
![]() |
ATi Radeon 7200 | 06/2000 | 160 MHz | 160 MHz | 32 MB/SDR | 128 bit/AGP | 155.7 |
![]() |
nVidia GeForce Quadro | 04/2000 | 140 MHz | 333 MHz | 64 MB/DDR | 128 bit/AGP | 145.8 |
![]() |
3dfx Voodoo5 5500 | 09/2000 | 167 MHz | 167 MHz | 64 MB/SDR | 128 bit/AGP | 114.6 |
![]() |
nVidia GeForce2 MX | 06/2000 | 175 MHz | 183 MHz | 32 MB/SDR | 128 bit/AGP | 114.2 |
![]() |
VR Kyro 4000XT | 08/2000 | 115 MHz | 115 MHz | 64 MB/SDR | 128 bit/AGP | 98.3 |
![]() |
Matrox Millennium G450 | 09/2000 | 125 MHz | 288 MHz | 32 MB/DDR | 64 bit/AGP | 60.5 |
Sin - 1998
Test v rozlišení 1024x768/16-bit (Max) | |||||||
Grafika | Rok | Takt jádra | Takt pamětí | Velikost paměti | Šířka sběrnice a typ | FPS | |
![]() |
nVidia GeForce2 Ultra | 08/2000 | 250 MHz | 458 MHz | 64 MB/DDR | 128 bit/AGP | 204.3 |
![]() |
nVidia GeForce2 GTS | 04/2000 | 200 MHz | 333 MHz | 32 MB/DDR | 128 bit/AGP | 146.3 |
![]() |
ATi Radeon 7200 | 06/2000 | 164 MHz | 328 MHz | 32 MB/DDR | 128 bit/AGP | 124.6 |
![]() |
nVidia GeForce Quadro | 04/2000 | 140 MHz | 333 MHz | 64 MB/DDR | 128 bit/AGP | 116.2 |
![]() |
ATi Radeon 7200 | 06/2000 | 160 MHz | 160 MHz | 32 MB/SDR | 128 bit/AGP | 114.4 |
![]() |
3dfx Voodoo5 5500 | 09/2000 | 167 MHz | 167 MHz | 64 MB/SDR | 128 bit/AGP | 99.3 |
![]() |
nVidia GeForce2 MX | 06/2000 | 175 MHz | 183 MHz | 32 MB/SDR | 128 bit/AGP | 97.3 |
![]() |
VR Kyro 4000XT | 08/2000 | 115 MHz | 115 MHz | 64 MB/SDR | 128 bit/AGP | 77.6 |
![]() |
Matrox Millennium G450 | 09/2000 | 125 MHz | 288 MHz | 32 MB/DDR | 64 bit/AGP | 41.5 |
Kingpin: Life of Crime: - 1999
Test v rozlišení 800x600/16-bit | |||||||
Grafika | Rok | Takt jádra | Takt pamětí | Velikost paměti | Šířka sběrnice a typ | FPS | |
![]() |
nVidia GeForce2 Ultra | 08/2000 | 250 MHz | 458 MHz | 64 MB/DDR | 128 bit/AGP | 265.3 |
![]() |
nVidia GeForce2 GTS | 04/2000 | 200 MHz | 333 MHz | 32 MB/DDR | 128 bit/AGP | 183.5 |
![]() |
ATi Radeon 7200 | 06/2000 | 164 MHz | 328 MHz | 32 MB/DDR | 128 bit/AGP | 156.9 |
![]() |
nVidia GeForce Quadro | 04/2000 | 140 MHz | 333 MHz | 64 MB/DDR | 128 bit/AGP | 151.1 |
![]() |
ATi Radeon 7200 | 06/2000 | 160 MHz | 160 MHz | 32 MB/SDR | 128 bit/AGP | 140.6 |
![]() |
nVidia GeForce2 MX | 06/2000 | 175 MHz | 183 MHz | 32 MB/SDR | 128 bit/AGP | 127.6 |
![]() |
VR Kyro 4000XT | 08/2000 | 115 MHz | 115 MHz | 64 MB/SDR | 128 bit/AGP | 117.8 |
![]() |
3dfx Voodoo5 5500 | 09/2000 | 167 MHz | 167 MHz | 64 MB/SDR | 128 bit/AGP | 112.7 |
![]() |
Matrox Millennium G450 | 09/2000 | 125 MHz | 288 MHz | 32 MB/DDR | 64 bit/AGP | 59.5 |
Kingpin: Life of Crime - 1999
Test v rozlišení 1024x768/16-bit | |||||||
Grafika | Rok | Takt jádra | Takt pamětí | Velikost paměti | Šířka sběrnice a typ | FPS | |
![]() |
nVidia GeForce2 Ultra | 08/2000 | 250 MHz | 458 MHz | 64 MB/DDR | 128 bit/AGP | 179.1 |
![]() |
nVidia GeForce2 GTS | 04/2000 | 200 MHz | 333 MHz | 32 MB/DDR | 128 bit/AGP | 131.0 |
![]() |
ATi Radeon 7200 | 06/2000 | 164 MHz | 328 MHz | 32 MB/DDR | 128 bit/AGP | 112.2 |
![]() |
nVidia GeForce Quadro | 04/2000 | 140 MHz | 333 MHz | 64 MB/DDR | 128 bit/AGP | 106.3 |
![]() |
ATi Radeon 7200 | 06/2000 | 160 MHz | 160 MHz | 32 MB/SDR | 128 bit/AGP | 100.2 |
![]() |
nVidia GeForce2 MX | 06/2000 | 175 MHz | 183 MHz | 32 MB/SDR | 128 bit/AGP | 88.4 |
![]() |
3dfx Voodoo5 5500 | 09/2000 | 167 MHz | 167 MHz | 64 MB/SDR | 128 bit/AGP | 83.5 |
![]() |
VR Kyro 4000XT | 08/2000 | 115 MHz | 115 MHz | 64 MB/SDR | 128 bit/AGP | 79.0 |
![]() |
Matrox Millennium G450 | 09/2000 | 125 MHz | 288 MHz | 32 MB/DDR | 64 bit/AGP | 38.8 |
QUAKE III - 1999
Test v rozlišení 1024x768/16-bit (Bilinear) | |||||||
Grafika | Rok | Takt jádra | Takt pamětí | Velikost paměti | Šířka sběrnice a typ | FPS | |
![]() |
nVidia GeForce2 Ultra | 08/2000 | 250 MHz | 458 MHz | 64 MB/DDR | 128 bit/AGP | 221.9 |
![]() |
nVidia GeForce2 GTS | 04/2000 | 200 MHz | 333 MHz | 32 MB/DDR | 128 bit/AGP | 164.1 |
![]() |
3dfx Voodoo5 5500 | 09/2000 | 167 MHz | 167 MHz | 64 MB/SDR | 128 bit/AGP | 104.0 |
![]() |
nVidia GeForce Quadro | 04/2000 | 140 MHz | 333 MHz | 64 MB/DDR | 128 bit/AGP | 102.5 |
![]() |
nVidia GeForce2 MX | 06/2000 | 175 MHz | 183 MHz | 32 MB/SDR | 128 bit/AGP | 93.5 |
![]() |
ATi Radeon 7200 | 06/2000 | 164 MHz | 328 MHz | 32 MB/DDR | 128 bit/AGP | 79.0 |
![]() |
ATi Radeon 7200 | 06/2000 | 160 MHz | 160 MHz | 32 MB/SDR | 128 bit/AGP | 71.3 |
![]() |
VR Kyro 4000XT | 08/2000 | 115 MHz | 115 MHz | 64 MB/SDR | 128 bit/AGP | 70.9 |
![]() |
Matrox Millennium G450 | 09/2000 | 125 MHz | 288 MHz | 32 MB/DDR | 64 bit/AGP | 30.3 |
QUAKE III - 1999
Test v rozlišení 1024x768/32-bit (High) | |||||||
Grafika | Rok | Takt jádra | Takt pamětí | Velikost paměti | Šířka sběrnice a typ | FPS | |
![]() |
nVidia GeForce2 Ultra | 08/2000 | 250 MHz | 458 MHz | 64 MB/DDR | 128 bit/AGP | 153.4 |
![]() |
nVidia GeForce2 GTS | 04/2000 | 200 MHz | 333 MHz | 32 MB/DDR | 128 bit/AGP | 109.1 |
![]() |
nVidia GeForce Quadro | 04/2000 | 140 MHz | 333 MHz | 64 MB/DDR | 128 bit/AGP | 77.8 |
![]() |
ATi Radeon 7200 | 06/2000 | 164 MHz | 328 MHz | 32 MB/DDR | 128 bit/AGP | 74.0 |
![]() |
3dfx Voodoo5 5500 | 09/2000 | 167 MHz | 167 MHz | 64 MB/SDR | 128 bit/AGP | 73.8 |
![]() |
nVidia GeForce2 MX | 06/2000 | 175 MHz | 183 MHz | 32 MB/SDR | 128 bit/AGP | 70.1 |
![]() |
VR Kyro 4000XT | 08/2000 | 115 MHz | 115 MHz | 64 MB/SDR | 128 bit/AGP | 66.8 |
![]() |
ATi Radeon 7200 | 06/2000 | 160 MHz | 160 MHz | 32 MB/SDR | 128 bit/AGP | 64.4 |
![]() |
Matrox Millennium G450 | 09/2000 | 125 MHz | 288 MHz | 32 MB/DDR | 64 bit/AGP | 23.8 |
Soldier of Fortune - 2000
Test v rozlišení 1024x768/16-bit (DXT Compressed) | |||||||
Grafika | Rok | Takt jádra | Takt pamětí | Velikost paměti | Šířka sběrnice a typ | FPS | |
![]() |
nVidia GeForce2 Ultra | 08/2000 | 250 MHz | 458 MHz | 64 MB/DDR | 128 bit/AGP | 180.2 |
![]() |
nVidia GeForce2 GTS | 04/2000 | 200 MHz | 333 MHz | 32 MB/DDR | 128 bit/AGP | 135.3 |
![]() |
3dfx Voodoo5 5500 | 09/2000 | 167 MHz | 167 MHz | 64 MB/SDR | 128 bit/AGP | 100.1 |
![]() |
nVidia GeForce Quadro | 04/2000 | 140 MHz | 333 MHz | 64 MB/DDR | 128 bit/AGP | 92.9 |
![]() |
nVidia GeForce2 MX | 06/2000 | 175 MHz | 183 MHz | 32 MB/SDR | 128 bit/AGP | 77.1 |
![]() |
ATi Radeon 7200 | 06/2000 | 164 MHz | 328 MHz | 32 MB/DDR | 128 bit/AGP | 70.3 |
![]() |
ATi Radeon 7200 | 06/2000 | 160 MHz | 160 MHz | 32 MB/SDR | 128 bit/AGP | 59.3 |
![]() |
Matrox Millennium G450 | 09/2000 | 125 MHz | 288 MHz | 32 MB/DDR | 64 bit/AGP | 23.4 |
![]() |
VR Kyro 4000XT | 08/2000 | 115 MHz | 115 MHz | 64 MB/SDR | 128 bit/AGP | 14.3 |
Soldier of Fortune - 2000
Test v rozlišení 1024x768/32-bit (High) | |||||||
Grafika | Rok | Takt jádra | Takt pamětí | Velikost paměti | Šířka sběrnice a typ | FPS | |
![]() |
nVidia GeForce2 Ultra | 08/2000 | 250 MHz | 458 MHz | 64 MB/DDR | 128 bit/AGP | 125.6 |
![]() |
nVidia GeForce2 GTS | 04/2000 | 200 MHz | 333 MHz | 32 MB/DDR | 128 bit/AGP | 88.5 |
![]() |
nVidia GeForce Quadro | 04/2000 | 140 MHz | 333 MHz | 64 MB/DDR | 128 bit/AGP | 76.4 |
![]() |
3dfx Voodoo5 5500 | 09/2000 | 167 MHz | 167 MHz | 64 MB/SDR | 128 bit/AGP | 68.2 |
![]() |
ATi Radeon 7200 | 06/2000 | 164 MHz | 328 MHz | 32 MB/DDR | 128 bit/AGP | 67.3 |
![]() |
ATi Radeon 7200 | 06/2000 | 160 MHz | 160 MHz | 32 MB/SDR | 128 bit/AGP | 59.2 |
![]() |
nVidia GeForce2 MX | 06/2000 | 175 MHz | 183 MHz | 32 MB/SDR | 128 bit/AGP | 58.1 |
![]() |
Matrox Millennium G450 | 09/2000 | 125 MHz | 288 MHz | 32 MB/DDR | 64 bit/AGP | 19.8 |
![]() |
VR Kyro 4000XT | 08/2000 | 115 MHz | 115 MHz | 64 MB/SDR | 128 bit/AGP | 11.0 |
Return to Castle Wolfenstein - 2001
Test v rozlišení 1024x768/16-bit (Normal) | |||||||
Grafika | Rok | Takt jádra | Takt pamětí | Velikost paměti | Šířka sběrnice a typ | FPS | |
![]() |
nVidia GeForce2 Ultra | 08/2000 | 250 MHz | 458 MHz | 64 MB/DDR | 128 bit/AGP | 195.1 |
![]() |
nVidia GeForce2 GTS | 04/2000 | 200 MHz | 333 MHz | 32 MB/DDR | 128 bit/AGP | 144.5 |
![]() |
nVidia GeForce2 MX | 06/2000 | 175 MHz | 183 MHz | 32 MB/SDR | 128 bit/AGP | 86.3 |
![]() |
nVidia GeForce Quadro | 04/2000 | 140 MHz | 333 MHz | 64 MB/DDR | 128 bit/AGP | 86.2 |
![]() |
3dfx Voodoo5 5500 | 09/2000 | 167 MHz | 167 MHz | 64 MB/SDR | 128 bit/AGP | 82.5 |
![]() |
ATi Radeon 7200 | 06/2000 | 164 MHz | 328 MHz | 32 MB/DDR | 128 bit/AGP | 74.4 |
![]() |
ATi Radeon 7200 | 06/2000 | 160 MHz | 160 MHz | 32 MB/SDR | 128 bit/AGP | 67.3 |
![]() |
VR Kyro 4000XT | 08/2000 | 115 MHz | 115 MHz | 64 MB/SDR | 128 bit/AGP | 64.3 |
![]() |
Matrox Millennium G450 | 09/2000 | 125 MHz | 288 MHz | 32 MB/DDR | 64 bit/AGP | 22.2 |
Return to Castle Wolfenstein - 2001
Test v rozlišení 1600x1200/32-bit (High) | |||||||
Grafika | Rok | Takt jádra | Takt pamětí | Velikost paměti | Šířka sběrnice a typ | FPS | |
![]() |
nVidia GeForce2 Ultra | 08/2000 | 250 MHz | 458 MHz | 64 MB/DDR | 128 bit/AGP | 130.1 |
![]() |
nVidia GeForce2 GTS | 04/2000 | 200 MHz | 333 MHz | 32 MB/DDR | 128 bit/AGP | 93.6 |
![]() |
ATi Radeon 7200 | 06/2000 | 164 MHz | 328 MHz | 32 MB/DDR | 128 bit/AGP | 69.0 |
![]() |
nVidia GeForce Quadro | 04/2000 | 140 MHz | 333 MHz | 64 MB/DDR | 128 bit/AGP | 64.7 |
![]() |
ATi Radeon 7200 | 06/2000 | 160 MHz | 160 MHz | 32 MB/SDR | 128 bit/AGP | 60.4 |
![]() |
nVidia GeForce2 MX | 06/2000 | 175 MHz | 183 MHz | 32 MB/SDR | 128 bit/AGP | 60.3 |
![]() |
3dfx Voodoo5 5500 | 09/2000 | 167 MHz | 167 MHz | 64 MB/SDR | 128 bit/AGP | 54.6 |
![]() |
VR Kyro 4000XT | 08/2000 | 115 MHz | 115 MHz | 64 MB/SDR | 128 bit/AGP | 53.2 |
![]() |
Matrox Millennium G450 | 09/2000 | 125 MHz | 288 MHz | 32 MB/DDR | 64 bit/AGP | 17.3 |
Serious Sam: The Second Encountern - 2002
Test v rozlišení 1024x768/32-bit (Custom) - OpenGL | |||||||
Grafika | Rok | Takt jádra | Takt pamětí | Velikost paměti | Šířka sběrnice a typ | FPS | |
![]() |
nVidia GeForce2 Ultra | 08/2000 | 250 MHz | 458 MHz | 64 MB/DDR | 128 bit/AGP | 48.6 |
![]() |
nVidia GeForce2 GTS | 04/2000 | 200 MHz | 333 MHz | 32 MB/DDR | 128 bit/AGP | 34.3 |
![]() |
ATi Radeon 7200 | 06/2000 | 164 MHz | 328 MHz | 32 MB/DDR | 128 bit/AGP | 33.4 |
![]() |
nVidia GeForce Quadro | 04/2000 | 140 MHz | 333 MHz | 64 MB/DDR | 128 bit/AGP | 32.1 |
![]() |
ATi Radeon 7200 | 06/2000 | 160 MHz | 160 MHz | 32 MB/SDR | 128 bit/AGP | 27.3 |
![]() |
3dfx Voodoo5 5500 | 09/2000 | 167 MHz | 167 MHz | 64 MB/SDR | 128 bit/AGP | 22.4 |
![]() |
nVidia GeForce2 MX | 06/2000 | 175 MHz | 183 MHz | 32 MB/SDR | 128 bit/AGP | 21.8 |
![]() |
Matrox Millennium G450 | 09/2000 | 125 MHz | 288 MHz | 32 MB/DDR | 64 bit/AGP | 9.1 |
![]() |
VR Kyro 4000XT | 08/2000 | 115 MHz | 115 MHz | 64 MB/SDR | 128 bit/AGP | 5.9 |
Serious Sam: The Second Encountern - 2002
Test v rozlišení 1024x768/32-bit (Custom) - DirectX | |||||||
Grafika | Rok | Takt jádra | Takt pamětí | Velikost paměti | Šířka sběrnice a typ | FPS | |
![]() |
nVidia GeForce2 Ultra | 08/2000 | 250 MHz | 458 MHz | 64 MB/DDR | 128 bit/AGP | 46.4 |
![]() |
nVidia GeForce Quadro | 04/2000 | 140 MHz | 333 MHz | 64 MB/DDR | 128 bit/AGP | 32.1 |
![]() |
nVidia GeForce2 GTS | 04/2000 | 200 MHz | 333 MHz | 32 MB/DDR | 128 bit/AGP | 31.8 |
![]() |
3dfx Voodoo5 5500 | 09/2000 | 167 MHz | 167 MHz | 64 MB/SDR | 128 bit/AGP | 31.3 |
![]() |
nVidia GeForce2 MX | 06/2000 | 175 MHz | 183 MHz | 32 MB/SDR | 128 bit/AGP | 20.9 |
![]() |
ATi Radeon 7200 | 06/2000 | 164 MHz | 328 MHz | 32 MB/DDR | 128 bit/AGP | 18.6 |
![]() |
ATi Radeon 7200 | 06/2000 | 160 MHz | 160 MHz | 32 MB/SDR | 128 bit/AGP | 14.8 |
![]() |
Matrox Millennium G450 | 09/2000 | 125 MHz | 288 MHz | 32 MB/DDR | 64 bit/AGP | 10.5 |
![]() |
VR Kyro 4000XT | 08/2000 | 115 MHz | 115 MHz | 64 MB/SDR | 128 bit/AGP | 9.3 |
Unreal Tournament 2003 - 2002
Test v rozlišení 800x600/32-bit (Normalest) - Bootmatch | |||||||
Grafika | Rok | Takt jádra | Takt pamětí | Velikost paměti | Šířka sběrnice a typ | FPS | |
![]() |
nVidia GeForce2 Ultra | 08/2000 | 250 MHz | 458 MHz | 64 MB/DDR | 128 bit/AGP | 56.8 |
![]() |
nVidia GeForce2 GTS | 04/2000 | 200 MHz | 333 MHz | 32 MB/DDR | 128 bit/AGP | 46.3 |
![]() |
nVidia GeForce Quadro | 04/2000 | 140 MHz | 333 MHz | 64 MB/DDR | 128 bit/AGP | 36.9 |
![]() |
nVidia GeForce2 MX | 06/2000 | 175 MHz | 183 MHz | 32 MB/SDR | 128 bit/AGP | 34.3 |
![]() |
ATi Radeon 7200 | 06/2000 | 164 MHz | 328 MHz | 32 MB/DDR | 128 bit/AGP | 32.0 |
![]() |
ATi Radeon 7200 | 06/2000 | 160 MHz | 160 MHz | 32 MB/SDR | 128 bit/AGP | 28.4 |
![]() |
Matrox Millennium G450 | 09/2000 | 125 MHz | 288 MHz | 32 MB/DDR | 64 bit/AGP | 13.3 |
Unreal Tournament 2003 - 2002
Test v rozlišení 1024x768/32-bit (Highest) - Bootmatch | |||||||
Grafika | Rok | Takt jádra | Takt pamětí | Velikost paměti | Šířka sběrnice a typ | FPS | |
![]() |
nVidia GeForce2 Ultra | 08/2000 | 250 MHz | 458 MHz | 64 MB/DDR | 128 bit/AGP | 39.1 |
![]() |
nVidia GeForce2 GTS | 04/2000 | 200 MHz | 333 MHz | 32 MB/DDR | 128 bit/AGP | 30.4 |
![]() |
nVidia GeForce Quadro | 04/2000 | 140 MHz | 333 MHz | 64 MB/DDR | 128 bit/AGP | 26.2 |
![]() |
ATi Radeon 7200 | 06/2000 | 164 MHz | 328 MHz | 32 MB/DDR | 128 bit/AGP | 24.9 |
![]() |
ATi Radeon 7200 | 06/2000 | 160 MHz | 160 MHz | 32 MB/SDR | 128 bit/AGP | 22.3 |
![]() |
nVidia GeForce2 MX | 06/2000 | 175 MHz | 183 MHz | 32 MB/SDR | 128 bit/AGP | 21.5 |
Komentáře